IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хибридите увеличават преднината си пред електромобилите в битката за пазарен дял в САЩ

Продажбите на Toyota растат, докато тези на Tesla се свиват, тъй като купувачите преразглеждат възможностите си относно електрифицираните модели

16:56 | 15.04.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на електрически превозни средства в САЩ допълнително се забавят през първото тримесечие, докато покупките на газово-електрически хибриди остават стабилни, подчертавайки тенденция, започнала миналата година, пише Wall Street Journal.

Индустриалните данни, публикувани по-рано този месец, показаха, че продажбите на хибриди са нараснали с 43% в периода януари-март, докато продажбите на електромобили растат само с 2,7% през тримесечието. За охлаждането в продажбите на електромобили допринесе слабото представяне на Tesla , която представлява около половината от електромобилния пазар в САЩ, сочат данни на консултантската фирма Motor Intelligence.

Продажби на нови коли в САЩ на годишна база. Графика: WSJ Продажби на нови коли в САЩ на годишна база. Графика: WSJ

След години на силно нарастване на продажбите търсенето на електромобили се охлади през последните месеци. Потребителите все още са подозрителни към наличността и проблемите със зареждането, а цените остават твърде високи за много купувачи, оплакват се дилъри.

Много автомобилни компании намалиха акцента върху хибридите през последните години, докато се подготвяха за пълна електрификация чрез пускането на нови електрически модели, с които да задоволят ентусиазма на потребителите и Wall Street. Сега повече купувачи избират хибридите като горивно-ефективен вариант.

Продажби на нови коли в САЩ зна тримесечна база. Графика: WSJ Продажби на нови коли в САЩ зна тримесечна база. Графика: WSJ

Тойота Motor Corp. обяви по-рано този месец, че продажбите ѝ в САЩ на „електрифицирани“ превозни средства – предимно хибридни модели, заедно с няколко изцяло електрически предложения – са се повишили със 74% през първото тримесечие, което е помогнало на японския автомобилен производител да отбележи 20% общо увеличение на продажбите на превозни средства за периода. Силните продажби на хибриди са в основата на добрите резултати на Toyota през последните няколко месеца.

Тенденцията кара някои автомобилни концерни да очертават големи планове за добавяне на повече хибридни модели. Ford Motor Co., например, заяви, че очаква да предложи хибридна версия на всяко свое превозно средство в гамата си в САЩ до 2030 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:56 | 15.04.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още