Toyota Motor Corp. ще поеме работата по разработката и сертифицирането на компактни превозни средства на Daihatsu Motor Co. извън Япония, докато най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял се стреми да съживи дъщерното си дружество след скандала със сертифицирането за безопасност, съобщава Bloomberg.
Бизнес звеното на Daihatsu за компактни автомобили в развиващите се страни ще бъде включено в дейността на Toyota, става ясно от изявление на автомобилните производители. „С тази промяна в структурата двете компании ще се стремят към по-независима и координирана организация в Азия“, добавят те.
Daihatsu, която е изцяло притежавано дъщерно дружество на Toyota от 2016 г., беше принудена да спре всички доставки на превозни средства, след като вътрешно разследване откри продължили десетилетия нередности в резултатите от сертифицирането за безопасност. Toyota се сблъска със серия от скандали от края на миналата година, включително с признанието на Toyota Industries Ltd. от януари, че е манипулирала данните за мощността на няколко двигателя, които е доставяла на японски производители на автомобили.
През март Toyota натовари Масахиро Иноуе, бивш ръководител на нейния бизнес в Латинска Америка, да възстанови лидерството в Daihatsu.
Групата Toyota „трябва да се върне към основите“, за да се възстанови от поредица от скорошни скандали, заяви от своя страна председателят на концерна Акио Тойода пред журналисти на 30 януари.
През 2022 г. друг филиал на Toyota, Hino, беше хванат да фалшифицира данни за емисиите.
Toyota започва трудно тази година, след като компанията отчете загуба на инерция при продажбите за януари и свиване през следващия месец. Основната причина е слабото представяне на концерна в Китай, където търсенето на неговите модели се срина с 36% през февруари.