Световните продажби на Toyota Motor са се свили със 7% през февруари на годишна база, засегнати от сериозен спад в Китай заради празниците около китайската Нова година и срив в Япония след скандал с тестовете за безопасност на нейно подразделение, съобщава Ройтерс.
Продажбите в Китай – най-големия пазар на автомобили в света, са се сринали с 36%. Тази година дългите една седмица празници около китайската Нова година се случиха през февруари, докато миналата година бяха през януари.
На автомобилния пазар в Китай все още се вихри ценова война и Toyota заяви, че продажбите са били засегнати от ожесточена конкуренция.
За януари и февруари общо обаче спадът на продажбите в Китай е много по-слаб – 0,7%, макар че все пак остава под ръста от 6,4% на сектора като цяло, показват данни на асоциация на автоиндустрията.
Макар че продажбите на Toyota в САЩ през февруари са скочили с 16%, а тези в Европа – с 14%, продажбите в Япония са се сринали с една трета. Местните продажби са ударени от спиране на производството в Daihatsu, която произвежда и някои брандове на Toyota и заради удар върху репутацията от скандал, макар че превозните средства на Daihatsu не са включени в данните за световните продажби на Toyota.
Подразделението за по-малки автомобили заяви почти преди година, че е манипулирало тестове за безопасност при сблъсък.
Продажбите на Toyota в Индонезия и Тайланд също бележат двуцифрени понижения.
Почти две пети от превозните средства, продадени от най-големия производител в света през февруари, са били бензиново-електрически хибриди.
Данните за глобалните продажби се състоят от автомобили с марката Toyota и тези, продавани под луксозния ѝ бранд Lexus. Отделни данни за Daihatsu показват, че продажбите ѝ в световен мащаб са се сринали с 66% през февруари.
Световното производство на Toyota за февруари се е свило с 2,6% до 737 178 автомобила.