Основателят на най-големия производител на батерии за електромобили е решен да продължи напред с плана си за разширяване на китайската компания на фона на глобалното забавяне на растежа на продажбите на електромобили, пише Bloomberg.
Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) не се притеснява от свръхкапацитета и всъщност ще увеличи производството на своите по-технологично напреднали продукти, изтъква Робин Дзън, президент и председател на компанията. Той разкрива, че компанията му е намерила решения за намаляване на времето за зареждане на батерията до 10 минути и работи върху допълнителното съкращаване на времето.
„Това е необходим процес“, посочва Дзън, говорейки за динамиката, която се развива в китайската индустрия за електромобили. „Китайският пазар на електромобили, за разлика от отвъдграничните, управлявани от политики пазари, които все още отчитат слаб темп на проникване, сега е управляван от пазарните тенденции“, добавя той.
Мнението на Дзън, че пазарните сили се налагат в Китай, е подкрепено от премахването на националните субсидии от Пекин в края на 2022 г. По това време Tesla Inc., световен лидер при продажбите на електромобили, стартира ценовата война, която сви маржовете на много други производители.
„Някои компании може да изостанат и естествено ще има консолидация“, коментира Дзън.
CATL доставя батерии на почти всеки голям автомобилен производител по света, включително на Tesla, Volkswagen и Toyota. Компанията генерира приходи от 400,9 млрд. юана (56 млрд. долара) миналата година, приблизително осем пъти повече от приходите за 2020 г.
Въпреки че консолидацията сред производителите на електромобили може да доведе до свиване на клиентските бази на производителите на батерии, технологичното развитие на CATL дава увереност на Дзън.
CATL запазва лидерската си позиция на глобалния пазар на електромобилни батерии. Графика: Bloomberg
„Няма достатъчно производствен капацитет за добри продукти“, изтъква той. „Нуждаем се от допълнително разширяване по отношение на по-напредналите технологии, както и за да се погрижим за нуждите на потребителите, които търсят по-бързо зареждане и по-добра производителност на батерията при ниски температури“.
За тази цел CATL работи върху решения, включително по-модерни натриево-йонни батерии, които ще струват по-малко от литиево-йонните клетки. Въпреки че натриевите батерии се представят „много по-добре“ в по-студен климат, Дзън предупреди, че е трудно да се каже колко бързо ще се наложи тази технология на пазара.
CATL доминира на световния пазар на батерии със своите евтини, но издръжливи клетки, които използват литиево-желязо фосфатна химия като катоден материал. Литиево-йонните химикали междувременно предлагат превъзходна енергийна плътност, което позволява на шофьорите да пътуват по-далеч между зарежданията.
Дзън казва, че CATL ще компенсира по-ниската енергийна плътност на натриевите батерии чрез смесване и съпоставяне на тези клетки с литиево-йонни. Компанията също е разработила батерия, предлагаща пробег от 1000 километра, и работи върху клетки в кондензирано състояние, за които се твърди, че могат да бъдат достатъчно мощни за внедряването има в самолети.