Nissan Motor заяви в понеделник, че ще представи 30 нови модела до финансовата година, приключваща в края на март 2027 г. Освен това компанията цели да увеличи световните си продажби с 1 млн. превозни средства, докато намалява разходите, за да подобри рентабилността, съобщава Ройтерс.
Обявявайки актуализация на средносрочния си бизнес план, третият по големина автомобилен производител в Япония по продажби заяви, че ще цели марж на оперативната печалба от над 6% и обща възвръщаемост за акционерите от над 30% до края на обявения период.
Nissan бе пионер в електрическите автомобили с изцяло електрическия си модел Leaf, но усилията му в сектора са засенчени от конкуренти като американската Tesla и китайската BYD, включително на най-големия автомобилен пазар в света Китай.
Японската компания сега цели електрическите превозни средства, които включват хибриди, да формират до 60% от световните му продажби до края на десетилетието спрямо цел от 55%, представена през февруари 2023 г.
Изправени пред нажежена конкуренция, Nissan и местният конкурент Honda Motor този месец заявиха, че ще обмислят стратегическо партньорство, за да си сътрудничат по ключови компоненти за електрически автомобили и други сфери.
От 30-те нови модела на Nissan през следващите три години 16 ще бъдат електрифицирани, казаха от компанията. Nissan планира да намали разходите за следващото поколение електрически превозни средства с 30%, за да ги направи сравними с моделите с двигатели с вътрешно горене до 2030 г.