Най-малко три вече несъществуващи китайски електромобилни компании получават нов живот, след като индустрията беше представена като „нова продуктивна сила“ – лозунг, измислен от президента на Китай Си Дзинпин за насърчаване на развитието на напреднали технологии, съобщава Bloomberg.
Zhidou Electric Vehicles Co., производител на микро автомобили, който фалира през 2019 г., заяви, че е завършил преструктурирането си с помощта на Aima Technology Group Co. и автомобилния производител Zhejiang Geely Holding Group Co. Той възобнови производството и ще пусне нов електрически модел, наречен Zhidou Rainbow, през април, става ясно от публикация в официалния акаунт на компанията в Wechat.
Haima Automobile Co., която губи пари на фона на слабите продажби от години, през януари прехвърли управлението и активите си на организация, подкрепяна от властите на Джънджоу, Централен Китай, където автомобилният производител има фабрика, произвеждаща електрическия миниван EX00.
Aiways Automobile Co., която преустанови производството и спря да плаща на работниците си в средата на миналата година, е получила финансиране тази година и работи за възобновяване на производството, съобщават местните медии. Марката ще се фокусира върху износа, а не върху вътрешния пазар.
„Нова производителна сила“ стана популярен израз по време на тазгодишното Общокитайско събрание на народните представители — и беше определена от държавната новинарска агенция „Синхуа“ като високоефективно и висококачествено производство, което се движи главно от технологични иновации, за разлика от конвенционалното производство, което разчита на големи инвестиции.
Терминът се появи при възраждането както на Zhidou, така и на Haima. Рен Джънхъ, губернаторът на провинция Гансу, където се намира фабриката на Zhidou, посети завода във вторник и каза, че е доволен от рестарта на производството и се надява, че автомобилният производител може да се развива бързо, за да подкрепи новите производствени сили“.
Междувременно правителството на Джънджоу – новият дом на Haima Auto – заяви, че изгражда своите „нови производствени сили“, като една от тях е създаването на производствена база за електромобили с цел достигане на годишен производствен капацитет от 1,4 млн. автомобила.
Възраждането на триото производители е рискован залог на фона на пренаселения, свръхконкурентен автомобилен пазар в Китай. Само една трета от дузината водещи производители постигат целта си за продажби миналата година, като индустрията беше въвлечена в тежка ценова война, която сви пазарите. Правителството също изпрати смесени послания, като по-рано тази година високопоставен служител разкритикува местните власти за прекомерни инвестиции в сектора.
преди 7 месеца До: evlogi Съгласен... ролята на Държавата е да регулира! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Държавен капитализъм.Никога не е успявал в дългосрочен план, и сега няма да стане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар