Audi представи своя дълго отлаган модел Q6 e-tron, опитвайки се да възстанови инерцията при електромобилите чрез въпросния SUV, докато продажбите в сегмента се охлаждат, пише Bloomberg.
Автомобилът, който ще се предлага срещу 74 700 евро, е изграден върху същата архитектура като Macan на Porsche и разполага с технология за бързо зареждане на батерията, която може да достигне от 20 до 80% капацитет за малко повече от 20 минути.
Автомобилът ще бъде първият напълно електрически модел, произведен в централата на Audi в Инголщат, Германия, след като софтуерните проблеми забавиха дебюта му с около две години.
„За нас е огромна отговорност да разширим производството на тази кола“, разкрива директорът на фабриката Зигрид Шмитнер пред журналисти.
Луксозната марка на групата Volkswagen се стреми да обнови своята гама с нови модели, след като брандът започна да изостава от своите конкуренти и да губи пазарен дял в Китай – неговия най-голям пазар.
Миналата година Audi смени главния си изпълнителен директор и потърси по-тесни връзки с китайския партньор SAIC Motor Corp Ltd., за да подкрепи своя електромобилен залог.
С доставките, които започват през третото тримесечие, Q6 e-tron се изправя срещу широк набор от конкуренти, включително EQE на Mercedes-Benz, iX на BMW и Model Y на Tesla.
Растежът на електромобилите се забавя на няколко ключови европейски пазара, където стимулите за закупуване вече са прекратени. Новият главен изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер отбеляза през декември, че производителят ограничава амбициозните си планове за пускане на нови модели поради охлаждането на пазара.
Q6 e-tron ще изиграе ключова роля в опита на Audi да постигне по-строгите цели на Европейския съюз (ЕС) за емисиите от автомобилния парк през 2025 г., изтъква Дьолнер. Но с отслабващия потребителски интерес към електромобилите, изпълнителният директор на Audi посочва, че приветства способността на автомобилната индустрия да преразгледа своята стратегия за електрификация с Брюксел през 2026 г.
„Непреклонни сме по отношение на придържането към нашата стратегия за електрификация, но нека изчакаме и да видим“, изтъква Дьолнер пред Bloomberg в кулоарите на събитието по представянето на новия модел в Инголщат.
Подобно на Volkswagen Audi преследва мерки за ефективност, за да увеличи своите маржове. Шефът на производството и логистиката Герд Валкер казва, че марката има за цел да намали фабричните разходи с 50% в сравнение с нивата преди пандемията до 2033 г., като предложенията за ранно пенсиониране помагат да се намалят разходите за труд, а синергиите между други марки на Volkswagen играят ключова роля.
Audi планира да представи 20 модела до 2026 г., половината от които ще са напълно електрически.