Ангажиментът на Xiaomi Corp. в областта на електромобилите и как това ще се отрази върху индустрията в Китай ще бъде разгледано внимателно, когато телекомуникационната компания представи своя финансов отчет заедно с XPeng Inc. по-късно тази седмица.
Мащабният залог на Xiaomi на пазара на електромобили, доминиран от играчи като Tesla Inc. и BYD Co., трябва да започне с представянето на първия модел на компанията по-късно този месец. Междувременно конкурентът XPeng се очаква да отчете по-голяма от очакваното загуба, тъй като концернът понижи цените, за да стимулира продажбите на фона на продължаващата ценова война в Китай.
В края на миналата година Xiaomi представи своето първо електрическо превозно средство, с което ясно заяви амбициите си да стане водещ международен производител на автомобили в рамките на 15-20 години и да се конкурира с лидерите на пазара.
Моделът SU7, чието име означава Speed Ultra, ще се захранва от батерии, произведени от лидерите на китайския пазар Contemporary Amperex Technology и BYD, в зависимост от това дали версията е с един или два двигателя.
Фокусът на Xiaomi върху електромобилите е подкрепен от инвестиция в размер на 10 млрд. долара, осигурени от съоснователя Лей Джун, който изтъкна, че компанията може да разтърси транспортния сектор, както направи на пазара на смартфони преди десетилетие.
Междувременно Пекин ограничава разрешителните за производство до нови участници на пазара, което означава, че Xiaomi трябва да си партнира с държавната Beijing Automotive Group Co., за да произвежда своите електромобили. Правителствените субсидии, които възстановяват на потребителите до 60 000 юана (8440 долара) при покупка на електрически модели, приключиха през 2022 г.
Лей заяви, че Xiaomi иска SU7 да си съперничи с Taycan Turbo на Porsche по отношение на производителността и на Model S на Tesla по отношение на технологичните характеристики.