Италия е провела преговори с Tesla Inc. и други автомобилни производители относно обособяване на местно производство, разкрива министърът на индустрията Адолфо Урсо по време на парламентарно изслушване, цитиран от Bloomberg.
Диалогът включва производители, които в момента нямат фабрики в Европа и следят пазара с интерес, изтъква Урсо. Представител на китайската BYD Co. заяви междувременно пред Bloomberg, че италианското правителство се е свързало с компанията като част от усилията на Рим да привлече друг голям производител.
Към момента единствената голяма група, която разполага с производствени обекти в Италия, е Stellantis NV, компанията майка на Fiat.
„Имаме много положителна обратна връзка, но естествено това е непрекъснат процес, който изисква предпазливост“, коментира Урсо.
Tesla и BYD може да изглеждат като малко вероятни кандидати, които в крайна сметка да инвестират в Италия. Ръководеният от Илон Мъск производител предупреди, че растежът му ще се забави тази година и компанията забавя плановете си да построи завод в Мексико. От своя страна BYD обяви в края на миналата година, че ще построи първата си европейска фабрика за автомобили в Унгария.
Независимо от това, Урсо подчерта съпротивата срещу Tesla да разшири единствения си европейски автомобилен завод край Берлин и каза, че това може да накара американската компания да преразгледа плановете си.
През януари италианският премиер Джорджа Мелони разкритикува Stellantis за усилията му да премести производството на автомобили в страни с по-ниски разходи в момент, когато автомобилната индустрия на Италия изпитва затруднения в опита да се електрифицира.
„Искаме да защитим националния интерес, да установим балансирани отношения със Stellantis, за да защитим производството в Италия“, посочи Мелони пред депутати в Рим. „Ако искате да продадете кола на международния пазар, като я рекламирате като италианско бижу, тогава тази кола трябва да бъде произведена в Италия“, изтъкна министър-председателят.
Правителството на Мелони иска Stellantis да произвежда годишно един милион превозни средства в Италия, като Рим все по-внимателно следи компанията относно усилията ѝ за намаляване на разходите. Главният изпълнителен директор Карлос Таварес, който има навика да критикува политиците, заяви пред журналисти през януари, че безкомпромисната политика на Италия по отношение на стимулите за електромобили е довела до загуба на производство в завода на компанията Mirafiori през последната година.