Годишната загуба на Aston Martin е намаляла значително през 2023 г., като крайният резултат е по-добър от очакванията на анализаторите, след като цените на моделите на британския производител на спортни и луксозни превозни средства достигнаха рекордно високи нива, пише Ройтерс.
Компанията, която е известна със своите коли, участващи във филмите за тайния агент Джеймс Бонд, премина през трудни времена, откакто листна акциите си на пазара през 2018 г.
Производителят на Valkyrie и други емблематични модели се стреми да увеличи своя марж под ръководството на най-големия си акционер и председател, Лорънс Строл, фокусирайки се върху пускането на следващото поколение спортни автомобили. Последният подобен модел, Vantage, беше представен по-рано този месец.
Aston Martin запази своите краткосрочни и средносрочни прогнози непроменени.
„Въпреки че признаваме продължаващата геополитическа и макроикономическа нестабилност и свързаната с това несигурност при инфлацията и веригата на доставки, нашите екипи от световна класа продължават да си сътрудничат с партньорите ни, като се стремят да сведат до минимум потенциалните въздействия върху нашата дейност“, посочва компанията.
Aston Martin отчете коригирана загуба преди данъци от 171,8 млн. паунда (217,36 млн. долара) за годината, приключила на 31 декември, в сравнение с 451 млн. паунда загуба година по-рано.
Медианната оценка на анализаторите за загубата през 2023 г. беше за 209 млн. паунда.
Канадският милиардер Строл спаси през 2020 г. производителя, който беше на ръба на финансов крах. През 2022 г. Aston Martin се споразумя с инвестиционния фонд на Саудитска Арабия (PIF) да продаде дял в размер на 772 млн. долара като част от усилията на Строл за пренасочване на компанията към електромобили. В миналото анализаторите предупреждаваха, че липсата на мащаб на компанията и несигурният ѝ паричен баланс я правят уязвима.
Миналата година китайската Zhejiang Geely Holding Group Co стана третият по големина акционер в концерна заедно с производителя на електромобили Lucid Group, в която PIF държи мажоритарен дял.
Aston Martin е изправен пред „обезсърчаващата задача да генерира оперативна печалба за първи път от шест години, докато обмисля алтернативи за преструктуриране на баланса си, обременен с високи задължения“, коментира анализаторът на Bloomberg Intelligence Джоел Левингтън.