Съвместното предприятие между Sony Group и Honda Motor Co. ще представи три електрически модела през втората половина на това десетилетие, съобщава Nikkei.
Sony Honda Mobility ще пусне електрически SUV през 2027 г. и още един модел през 2028 г. или по-късно, след като през 2025 г. реализира седан в опит да се конкурира с гамата на Tesla Inc., добавя японската медия, цитирайки източници, запознати с плановете.
„Продължаваме да проучваме нашата бъдеща гама. В този момент обаче не можем да разкрием нищо освен това, което беше обявено досега“, изтъква говорител на Sony Honda Mobility.
През януари 2023 г. Sony Honda Mobility обяви, че ще пусне в продажба седан до края на 2025 г. под марката Afeela, като доставките са планирани да започнат в началото на 2026 г. за пазара в Северна Америка.
Съвместното предприятие беше създадено през 2022 г., комбинирайки опита на Honda в инженеринга и производството на превозни средства със софтуера и експертизата на Sony в игрите, за да се създадат модели, които успешно да се конкурират с лидерите на пазара.
Новата компания си сътрудничи с Qualcomm Inc. и Epic Games Inc., за да интегрира 5G свързаност и модерни развлекателни системи.
Първата кола на съвместното предприятие, която се появи на технологичното изложение в Лас Вегас CES, представлява седан с 45 сензора, включително камери, радар и ултразвукови сензори.
Това е „софтуерно дефинирано превозно средство“, заяви изпълнителният директор на Qualcomm Кристиано Амон по време на презентацията.
Sony изтъкна, че ще поддържа автомобилите Afeela постоянно актуализирани, докато Амон добави, че пакетът от облачни платформи Snapdragon Digital Chassis, разработен от неговата компания, ще бъде проектиран да позволява това.
преди 10 месеца До: I4S и тесла обещаваха около 10 г. преди да излезнат на печалба... знаеш ли колко подобни коментари се изписаха за тия 10г. от всякви форумни специалисти? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Аха... Да се наредят на опашката. Най-обичам такива статии за планове на някой да произведе нещо след 5 години. Като статиите за батериите на Тойота, които винаги са в бъдеще неопределено. Едно е да проектираш прототип, друго е да въведеш модел в масово производство и трето е да си печеливш от цялото това нещо. Това с Хонда и Сони според мен ще си остане само със статиите. Като колата на Епъл. За момента само Тесла и БИД успяват да правят пари от електромобили. Останалите са на загуба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар