Японската автомобилна група Toyota Motor Corp. избра Масахиро Иноуе да възстанови лидерството в Daihatsu Motor Co., след като подразделението се сблъска със скандал относно тестовете за безопасност, които предшестват сертифицирането на автомобилите, съобщава Bloomberg.
Иноуе, главен изпълнителен директор на Toyota за Латинска Америка, ще замени досегашния ръководите на Daihatsu Соичиро Окудайра от 1 март.
Висшият мениджмънт на звеното ще бъде сменен, като операциите му в чужбина ще преминат под директния надзор на Toyota, посочва главният изпълнителен директор на групата Коджи Сато.
Извършените промени ще бъдат обявени през април, изтъква от своя страна Иноуе.
Председателят на Daihatsu Сунао Мацубаяши ще се оттегли, като позицията му ще остане вакантна.
„За да се прероди Daihatsu като компанията, която трябваше да бъде, това е, което ние вярваме, че е необходимо да се направи“, обяви Сато пред журналисти.
Вътрешно разследване, последвано от правителствена проверка в централата на Daihatsu, доведе до временно прекъсване на местното производство и отнемане на сертификата за няколко модела. Производителят доставя автомобили и други автомобилни части на Toyota, Mazda Motor Corp. и Subaru Corp. През 2016 г. Daihatsu стана изцяло притежавано дъщерно дружество на Toyota.
Daihatsu обяви, че ще се оттегли от Commercial Japan Partnership Technologies Corp. (CJPT), стратегически производствен съюз между Toyota и Suzuki Motor Corp.
Производството на 10 модела ще бъде възобновено на 26 февруари, изтъква Окудайра в петък, след като представи доклад пред министъра на транспорта Тецуо Сайто, който очертава предложените контрамерки за предотвратяване на подобно поведение в бъдеще. Те включват увеличени персонал и производствено време, както и обучение за управленски персонал в опит да се подобри прозрачността.
През януари вътрешно разследване разкри, че друго звено, Toyota Industries Ltd., е манипулирало данните за мощността на някои от дизеловите си двигатели. Акио Тойода, председател на групата Toyota, каза тогава, че цялата организация трябва да се „върне към основите си“, за да преодолее тези скандали.
Миналата седмица Toyota повиши насоките си за фискалната година, приключваща в края на март, след една силна 2023-та година, стимулирана от рекордни продажби и силно търсене на хибридни автомобили.