Американският автомобилен концерн Ford Motor Co., който беше засегнат от загубите в своя бизнес за електрически превозни средства и нарастващите разходи за труд, представи резултати за четвъртото тримесечие на 2023 г., които надминаха очакванията на анализаторите, и сега прогнозира ръст на печалбата за настоящата година, съобщава Bloomberg.
Автомобилният производител обяви коригирана печалба от 29 цента на акция, което е над два пъти повече от очакваните от анализатори 13 цента на акция. Приходите за четвъртото тримесечие достигат 46 млрд. долара, засенчвайки пазарните прогнози за 40,3 млрд. долара.
„Не сме близо до потенциала си за печалба“, заяви главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли пред анализатори при представяне на резултатите.
Тъй като продажбите на електрически превозни средства се забавят, Фарли се опитва да намали разходите на компанията за производство на електромобили с 12 млрд. долара и същевременно да подкрепи изграждането на конвенционални модели с двигатели с вътрешно горене, които осигуряват по-добра възвръщаемост, необходима за финансирането на електрификацията.
За текущата година Ford прогнозира печалба от 10-12 млрд. долара преди лихви и данъци, в сравнение с 10,4 млрд. долара през 2023 г. Този резултат попада в горния край на диапазона 10-10,5 млрд. долара в прогнозата на компанията от ноември, когато тя понижи насоките си след шестседмичната стачка на профсъюза United Auto Workers (UAW).
Като част от тази инициатива за извличане на по-добра рентабилност, производителят планира да съкрати разходите с 2 млрд. долара, насочени към области като материали, доставки и производствена дейност.
„Очакваме акциите да поскъпват“ поради по-добрите от очакваното тримесечни резултати и възходящите насоки за цялата година, коментират анализатори от Wells Fargo.
Автомобилният производител дава на инвеститорите допълнителен дивидент от 18 цента на акция в допълнение към редовния тримесечен дивидент от 15 цента на акция, като и двата се изплащат на 1 март.
Загуби в електромобилния бизнес
Ford сви наполовина производството на електрическия пикап F-150 Lightning, като същевременно увеличи монтажната дейност на своите силно печеливши модели Bronco и Ranger.
Автомобилният производител загуби 4,7 млрд. долара от дейността, свързана с електрически превозни средства, през миналата година, което е повече от дефицита от 4,5 млрд. долара, прогнозиран от Фарли през юли. През четвъртото тримесечие отделът за електромобили на Ford, известен като Model e, отчете загуба от 1,57 млрд. долара, което надхвърли очакваната от анализаторите загуба от 1,34 млрд. долара.
Ford прогнозира, че загубите му от бизнеса с електромобили ще нараснат до 5,5 млрд. долара тази година.
Главният финансов директор Джон Лоулър заяви пред анализаторите, че компанията вече не очаква да постигне целта си от 8% марж при електромобилите през следващите няколко години.
Отрицателният финансов резултат при електромобилите на Ford за 2023 г. се превръща в загуба от около 28 хил. долара за всяко продадено от компанията превозно средство с батерии, изчислява Джоел Левингтън от Bloomberg Intelligence, добавяйки, че тези загуби са „неустойчиви“.
Оптимизъм носят хибридните модели, към които се ориентира Ford в отговор на силното потребителско търсене. Фарли казва, че очаква продажбите на хибридни коли да нараснат с 40% тази година след увеличението с 25% за предходната година.
Договор с профсъюза UAW
Базираният в Диърборн, Мичиган, автомобилен производител също е изправен пред по-високи разходи за труд в сравнение с местния си конкурент General Motors Co., който изненада Wall Street миналата седмица с прогноза за печалба преди лихви и данъци за 2024 г. от 12 млрд. до 14 млрд. долара. GM заяви, че договорът, който е сключил с профсъюза UAW, ще добави около 575 долара разходи за автомобил, докато Ford прогнозира увеличение до 900 долара на превозно средство поради сделката с UAW, която увеличава заплатите на работниците с 33%.
„GM е по-добре настроен да поеме тези разходи за труд, тъй като те вече имат по-стабилна разходна база в Северна Америка“, коментира Дейвид Уистън, анализатор от Morningstar Inc. „И Ford има повече служители от UAW в САЩ, отколкото GM“, добавя той.
В своя традиционен бизнес с двигатели с вътрешно горене, известен като Ford Blue, компанията е генерирала печалба от 813 млн. долара преди лихви и данъци през четвъртото тримесечие, което е по-малко от очакваните от анализаторите 866,5 млн. долара. Продажбите на Ford в САЩ са нараснали с по-малко от 1% през четвъртото тримесечие, тъй като стачката на UAW помрачи производството на модели с висок марж като F-Series Super Duty и SUV Explorer.
Търговският бизнес на концерна, известен като Ford Pro, отчита печалба от 1,81 млрд. долара преди лихви и данъци, повече от очакваните от анализаторите 1,43 млрд. долара. Bloomberg Intelligence прогнозира, че маржовете на Ford Pro ще се увеличат тази година, докато подразделението му Ford Blue ще изпита натиск върху печалбата, тъй като цените падат, а дилърите са попълнили своите запаси след недостига, свързан с пандемията.
преди 10 месеца Разликата м/у САЩ и Европа е в това, че разни политически и икономически залитания и антипазарни експерименти в САЩ отшумяват като остра вирусна инфекция, докато в Европа дегенерират до тежки усложнения и завършват на операционната маса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар