Toyota Motor повиши очакванията за оперативната си печалба за цялата година с близо 9% във вторник, след като резултатите ѝ за третото фискално тримесечие надминаха прогнозите на анализаторите благодарение на по-слабата йена и силните продажби на коли с голям марж и на хибридни автомобили, предава Ройтерс.
Книжата на Toyota поскъпнаха с 4,4% след съобщението, възстановявайки се от спада от 0,7 на сто преди това.
По-добрата прогноза от автомобилната компания с най-големи продажби в света контрастира на песимистичните перспективи за много от конкурентите ѝ, които предупредиха за отслабване на ръста на продажбите и обявиха понижаване на производството тази година заради високите лихви и забавянето в търсенето на електромобили.
Toyota, която изостава в задвижваните с батерия електромобили, вероятно ще се представи по-добре от конкурентите си тази година, подкрепена от силното търсене на хибридни коли. Компанията стана пионер в сегмента преди повече от четвърт век с модела Prius.
Японската компания повиши прогнозата си за печалбата за текущата година до 4,9 трлн. йени (33 млрд. долара) спрямо очакваните преди това 4,5 трлн. йени. Това е много над средните прогнози на анализаторите за печалба от 4,6 трлн. йени, сочат данни на LSEG.
Оперативната печалба на Toyota за трите месеца до 31 декември е възлязла на 1,68 трлн. йени и е нараснала със 75% на годишна база, надминавайки средните очаквания за печалба от 1,3 трлн. йени в допитване сред деветима анализатори на LSEG.
Хибридните автомобили са съставлявали около една трета от общите продажби, които са надхвърлили 10 млн. броя за брандовете ѝ Toyota и луксозния Lexus миналата година.
През фискалното трето тримесечие продажбите на хибридни коли са нараснали с 46% и са допринесли за ръста от 11 на сто на общите продажби на автомобили. От географска гледна точка Северна Америка, най-големият пазар на Toyota, е постигнала ръст на продажбите от 28%.
Местният пазар в Япония е отчел покачване на продажбите от едва 5%, но се радва на по-висока печалба и марж в сравнение с другите големи пазари на компанията. Япония е допринесла за две трети от тримесечната печалба на Toyota и е генерирала оперативен марж от 20%, много над общия марж на компанията от 14% и на Северна Америка от 3,4 на сто.
По-слабата йена, която се срина с около 10% спрямо долара от края на 2022 г. насам, подкрепя влиянието на силните продажби в света на Toyota.
Компанията задържа короната си на най-големия автомобилен производител в света по продажби за четвърта поредна година, след като обяви рекордни годишни продажби от 11,2 млн. автомобила за 2023 г.
Компанията обаче се бори с поредица от скандали в подразделения на групата заради тестови процедури за сертифициране на продукти, които може да накърнят репутацията ѝ за качество и безопасност.
преди 10 месеца До: evlogi и ти се побърка... какво общо имат двете неща??? вече всеки успех или не успех ще го свъзваш с електричките. и цитат "Компанията стана пионер в сегмента преди повече от четвърт век с модела Prius." ... тогава точно такива екселаджии им се смееха по същия начин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Акио Тойода се оказа напълно прав за стратегията на компанията. Всеки да си прави сметката, дали да слуша гл.упо.стите на разни въздухари, дето пробутват зелен хайвер, или прогнозите на хора с огромен опит в бранша. отговор Сигнализирай за неуместен коментар