IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Toyota засенчва конкуренцията заради пренасочването на потребителите към хибриди

Високите цени на електромобилите и липсата на развита зарядна инфраструктура отблъскват купувачите от пазара на електромобили

10:30 | 09.02.24 г. 2
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Когато миналата година Тони Ли решава със съпругата си да купят нова кола, той се насочва към модели на Tesla и други изцяло електрически автомобили. В крайна сметка обаче 37-годишният технологичен служител от Калифорния избира Toyota RAV4 Hybrid поради опасения, че може да остане без ток по средата на пътя без наличието на достатъчно развита зарядна инфраструктура, пише Ройтерс.

„Понякога искам да си поиграя с електрическите превозни средства само заради скоростта и въртящия момент. Но за практическа употреба... просто нямаше смисъл“, изтъква Ли, който често пътува до щата Вашингтон от Калифорния по работа.

Той е сред нарастващия брой потребители, които все по-често залагат на хибридните превозни средства, помагайки на пионера в тази технология – японската Toyota Motor Corp. – да набере преднина пред съперниците си, които значително по-бързо електрифицират своята продуктова гама, но сега трябва да се борят с охлаждащото се търсене на електромобили.

Високите лихвени проценти и несигурната икономическа перспектива също накараха много производители на електрически модели да понижат производствените си цели и да предупредят за забавяне на растежа на продажбите.

Toyota обаче повиши очакванията за оперативната си печалба за цялата година с близо 9% във вторник, след като резултатите ѝ за третото фискално тримесечие надминаха прогнозите на анализаторите благодарение на по-слабата йена и силните продажби на коли с голям марж и на хибридни автомобили. Хибридите представляват около една трета от общите ѝ продажби от повече от 10 млн. автомобила за миналата година.

„Почти всеки модел, който продаваме сега, е или изключително хибриден, или има хибриден вариант“, посочва Грег Дейвис, генерален мениджър на Walser Toyota, представителство на компанията в Минесота.

Той казва, че неговия шоурум се опитва да увеличи броя на хибридните превозни средства, които продава, до 40%-50% от общите продажби, тъй като Toyota предлага своя най-продаван седан на американския пазар, Camry, само като хибридна версия.

Toyota вече обяви, че следващото поколение на Camry ще излезе само като хибрид, най-смелият ход за прокарване на технологията досега, която започна с Prius, представен преди повече от четвърт век.

Въпреки ръста на продажбите на Toyota анализаторите предупреждават, че основният риск пред най-големия производител на автомобили в света е, че той продължава да изостава при налагането на електромобили, които се смятат за основен заместител на двигателя с вътрешно горене.

„Най-големият риск за Toyota е възприемането от страна на потребителите на електромобилите“, изтъква Стефани Бринли от S&P Global Mobility. „Ако възприемането на електрическите коли от потребителите се промени отново и се ускори, Toyota може да не е напълно готова с конкурентни решения от този тип“, добавя тя.

Разпределение на продажбите на нови коли в САЩ според вида на задвижване. Графика: Ройтерс Разпределение на продажбите на нови коли в САЩ според вида на задвижване. Графика: Ройтерс

Toyota е продала само 104 000 електромобила миналата година, по-малко от 1% от общите ѝ продажби, включително на луксозната марка Lexus. Групата планира да увеличи доставките до 1,5 млн. електромобила до 2026 г., което е под доставките на Tesla през 2023 г. от 1,8 млн. автомобила.

Toyota възприема "многопосочен" подход за задоволяване на нуждите на клиентите на всеки пазар, като председателят Акио Тойода заяви миналия месец, че електромобилите с батерии ще достигнат пазарен дял от най-много 30%, а хибридите, автомобилите с водородни горивни клетки и конвенционалните модели ще съставляват останалата част от пазара.

Забавяне на доставките

Продажбите на хибриди в САЩ нарастват, тъй като потребителите се противопоставят на високите цени на електромобилите и се тревожат за пробега, особено в селските райони, където много често зарядните станции липсват напълно.

Електромобилите не са толкова широко приети в Средния Запад, колкото в Западния бряг и други части на САЩ, коментира Дейвис.

Но търсенето на хибриди е толкова силно, че купувачите трябва да чакат около година, за да получат избраното превозно средство.

Междувременно Tesla, която предприе рязко намаление на цените на основните си пазари, включително в САЩ и Китай, претърпя свиване на маржа на превозните средства през последното тримесечие и предупреди за забавяне на търсенето тази година.

Хибридите представляват 9,3% от новите регистрации на леки коли в САЩ от януари до ноември 2023 г., изпреварвайки продажбите на електромобили с 1,8 процентни пункта, изчислява S&P Global Mobility.

Това е в полза на Toyota, която продава най-много хибриди в САЩ с над една трета от новите регистрации, следвана от Honda Motor с 20%, Kia и Ford Motor.

Главният изпълнителен директор на General Motors Мари Бара обяви миналата седмица, че нейната компания ще пусне плъгин хибридни превозни средства в Северна Америка, като по този начин ще се отклони от стратегията за заобикаляне на хибридните задвижвания на този континент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:31 | 09.02.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 5
khao
преди 9 месеца
До: evlogi същия урок, който тесла им изнесе преди 4-5г.... препосвачи!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 14 rate down comment 4
evlogi
преди 9 месеца
Акио Тойода буквално изнесе урок на стратегическо мислене на тези,които се поддадоха на натиска на невежи активисти и още по-невежи политици и медии..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още