Mercedes-Benz Group AG отчете по-голям от очакваното паричен поток за 2023 г., подкрепен от по-ниските нива на оборотен капитал и благоприятните валутни курсове, съобщава Bloomberg.
Индустриалният паричен поток на германската автомобилна група достига 11,3 млрд. евро. Това е доста над нивото от предходната година и изпреварва медианната оценка на анкетирани от Bloomberg анализатори за 9,54 млрд. евро.
Автомобилните производители се възползваха от силните поръчки на своите модели, които компенсираха международните икономически затруднения след скока при лихвените проценти. В същото време купувачите на луксозни автомобили остават по-слабо изложени на ускорената инфлация, която удари производителите с фокус върху масовия пазар.
Обратно изкупуване на акции
Инвеститорите ще очакват от Mercedes голям дивидент и потенциално ново обратно изкупуване на акции след по-високите от очакваните парични потоци, пише в бележка до клиенти анализаторът на Bernstein Даниел Роеска.
„Mercedes Benz трябва да демонстрира увереност, като продължи да изплаща дивиденти и добави ангажимент за ново обратно изкупуване на акции“, допълва Роеска.
За да финансира прехода към електромобили и да увеличи печалбите, Mercedes насочва ресурси от базовите превозни средства към моделите от най-висок клас като седана S-Class и мощните автомобили AMG.
През първата половина на миналата година добре запълнените книги с поръчки позволиха на производителя да повиши цените, тъй като недостигът на полупроводници все още ограничава производството. Но през октомври Mercedes заяви, че маржовете са започнали да падат поради по-високите разходи и по-ниските средни цени на автомобилите.
Общите продажби на Mercedes за 2023 г. достигат 2,5 млн. броя, което е ръст от 1,5% спрямо година по-рано. Компанията е доставила и 240 600 електромобила.
Под управлението на главния изпълнителен директор Ола Калениус Mercedes насочва ресурси към най-скъпите си превозни средства. Производителят се отдръпва от по-малко печелившите модели като компактните A-Class.
Стратегията на главния изпълнителен директор Ола Калениус за фокусиране върху моделите от най-висок клас позволява на Mercedes да поддържа относително стабилни цени въпреки рязкото повишение на лихвените проценти, което натежава на търсенето като цяло. Средните цени за автомобилите на марката намаляха до 74 600 евро от 75 400 година по-рано.
Mercedes все пак очаква печалбата на групата преди лихвите и таксите да е около равнището от 2022 г. от 20,5 млрд. евро.
преди 10 месеца м/у другото , много добро решение на мениджмънта е премахването на А и В класата ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца на кадъра към материалът са новата S класа електрическата и очакваният тази година G клас , също електрическият ... и двата модела имат батерии в топ конфигурацията си , даващи им пробег по 700км и възможност за зареждане на 200кВт станция (около 450км пробег за 15мин зареждане) ... EQG версията с 4 електродвигателя , т.е. самостоятелно задвижване на всяко колело , ще позволява функционалността G turn - въртене на място ... тук са една крачка след поднебесните каляски ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар