Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor Co. предупреди за несигурността през настоящата година, след като печалбата му за четвъртото тримесечие на 2023 г. не успя да оправдае прогнозите на анализаторите, тъй като по-силната корейска валута заличи положителните ефекти от стабилния ръст на продажбите в САЩ и Европа, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба за последното тримесечие на миналата година се повиши с 0,2% спрямо същия период година по-рано до 3,4 трлн. вона (2,5 млрд. долара) в сравнение с очакваните от анализатори 3,67 трлн. вона. Приходите от продажби достигат 41,7 трлн. вона, нараствайки с 8,3% на годишна база и отговаряйки на пазарните оценки.
Въпреки по-слабия край на годината компанията отчете рекордна годишна печалба от 15 трлн. вона и заяви, че ще плати 11 400 вона годишен дивидент на акция. Акциите на Hyundai поскъпнаха с около 2% в края на редовната търговия в Сеул.
Все пак компанията предупреди, че препятствията замъгляват перспективите за 2024 г. Това включва макроикономическа несигурност и спад в реалната икономика, който вероятно ще натежи върху търсенето както на автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, така и на електрически превозни средства. Концернът също така очаква, че ще продължи да изпитва проблеми с валутните колебания и увеличените разходи, свързани с продажбите, поради засилената конкуренция между автомобилните производители.
Hyundai си постави цел за ръст на продажбите от 4% до 5% за 2024 г. В същото време компанията планира общи инвестиции за годината от 12,4 трлн. вона, включително 5,6 трлн. вона за капиталови разходи и 4,9 трлн. вона за научноизследователска и развойна дейност.
Устойчиви продажби
Продажбите на дребно се оказаха устойчиви миналата година, като се увеличиха с 6% въпреки по-високите лихви и ускорената инфлация. Hyundai заяви по-рано, че се стреми към 6,2% увеличение на глобалните обеми на продажбите за 2024 г., след като пропусна целта за 2023 г.
Продажбите на Hyundai бяха подкрепени от редица стимули, които концернът предоставя както на купувачите, така и на дилърите, въпреки че очаква да спря някои от тях тази година.
Компанията е „похарчила много“ за стимули за покупки на електромобили, тъй като нейните превозни средства не отговарят на условията за данъчни стимули съгласно Закона за намаляване на инфлацията (IRA) на президента на САЩ Джо Байдън.
Hyundai се придържа към целта си да продава 2 млн. електромобила годишно през 2030 г., изтъква Зайон Ку, вицепрезидент в компанията, който беше попитан за промени в стратегията за електрическите модели на фона на забавянето на пазара в САЩ.
Отделно, звеното на Hyundai Kia Corp също отчете тримесечни резултати, които не отговарят на прогнозите на анализаторите. Kia обяви планове за обратно изкупуване на акции на стойност 500 млрд. вона, или около 1,3% от нейните книжа.