Stellantis трябва да избягва да бъде въвлечена в ценова война, която би унищожила рентабилността и в крайна сметка може да направи много производители на автомобили мишени за поглъщане, изтъква главният изпълнителен директор на италиано-френската автомобилна група Карлос Таварес, цитиран от Ройтерс.
Представяйки новата платформа на групата за големи електрически превозни средства, Таварес каза, че Stellantis, която е сред най-печелившите компании в индустрията, е сравнително защитена от низходящия тренд при цените, който може да причини щети на някои конкуренти с постоянни загуби и има риск да ги превърне в мишени за поглъщане.
„Ако тръгнете и намалите цените, пренебрегвайки реалността на вашите разходи, ще имате кървава баня. Опитвам се да избегна тази надпревара към дъното“, посочва той. „Познавам компания, която брутално намали цените и рентабилността ѝ брутално се срина“, добавя той без да споменава име.
По-рано тази седмица американският производител на електромобили Tesla намали цените на своя автомобил Model Y в цяла Европа, седмица след като направи същото в Китай в лицето на несигурното търсене на електрически превозни средства.
Проблемите в Червено море
Таварес споделя, че не вижда значими въздействия от прекъсванията на корабоплаването в Червено море, тъй като най-вече става въпрос за малко по-дълго изчакване на доставки.
„Пътуването ще бъде по-дълго, това е вярно, ако обиколите Африка. Може да окаже влияние върху цената (...), така че може да има добри дискусии относно цената и как трябва да смекчим това. Но на този етап не виждам друго въздействие освен това“, добавя той. „Разбира се, някои от нашите конкуренти може да са имали проблеми с това. При нас не е така. Засега всичко е наред. Нещата се развиват добре“, подчертава още изпълнителният директор.
Tesla и Volvo Car заявиха по-рано, че спират част от производството в Европа поради недостиг на компоненти, причинен от проблемите с корабоплаването в Червено море, докато Stellantis посочи, че разчита на въздушен транспорт , за да се справи с временните прекъсвания.
Таварес посочи, че прекъсването на транспорта през Червено море няма да промени стратегиите на Stellantis за снабдяването, тъй като доставките от Далечния изток са ключови за достъпността на превозните средства.