Fastned BV, базиран в Нидерландия оператор на зарядни станции за електрически превозни средства, сигнализира, че е готов да се възползва от по-евтините китайски модели, навлизащи на пазара в Европа тази година, въпреки че Брюксел се опитва да отблъсне наплива им.
Това, че китайските производители на автомобили доставят достъпни и атрактивни превозни средства в региона е „добра новина“, тъй като това означава, че пазарът ще се разшири и Fastned може да продава повече електроенергия, споделя главният изпълнителен директор Михил Лангезал, цитиран от Bloomberg.
„Това създава огромен натиск върху европейските производители на автомобили, които трябва също да предложат конкурентни модели“, коментира още Лангезал, добавяйки: „В този смисъл за нас няма значение откъде идват тези коли“.
Позицията на Fastned е в контраст с тази на Европейския съюз (ЕС), който миналата година започна разследване на субсидиите за китайски електромобили, които според блока са изкривили пазара. Китайските производители се разширяват в Европа на фона на ожесточена ценова война на родния им пазар. BYD Co., най-продаваната автомобилна марка в страната, миналата седмица изпрати първия си товарен кораб за европейския пазар, докато увеличава износа на електромобили.
Fastned оперира в редица страни, включително Германия, Франция и Великобритания, и има за цел да разположи 1000 зарядни станции в цяла Европа преди 2030 г. Във вторник компанията обяви разширяването си на пазара в Испания.
Междувременно Fastned не успя да постигне целта си да изгради повече от 60 нови зарядни станции през 2023 г. поради лошите метеорологични условия. Приходите от таксуване при зареждане са се увеличили с 44% през четвъртото тримесечие до 19,2 млн. евро.