Новата година не започва добре за китайските производители на електрически превозни средства, като акциите им поевтиняват поради нарастващите страхове за забавяне на търсенето, пише Bloomberg.
Перспективите за сектора се влошиха, тъй като износът се забавя, a ценовите войни се засилват в условията на икономически спад.
Акциите на Li Auto, най-добре представящите се в индекса Hang Seng за миналата година, поевтиняха с около 6% тази седмица, а книжата на конкурентите XPeng и Nio записаха още по-големи ценови спадове. Заедно с BYD четирите големи производители на електромобили са загубили общо 13 млрд. долара от пазарната си капитализация от началото на годината.
Въпреки че се очаква доставките на изцяло електрически и плъгин хибридни превозни средства до дилърите да се увеличат с 25% тази година, растежът все още е по-бавен от отчетеното увеличение от 36% през 2023 г., изчислява Китайската асоциация за леки автомобили.
Анализаторите на Citigroup намалиха ценовата си цел за книжата BYD с повече от 20% в петък, позовавайки се на конкуренцията в Китай и по-ниската прогноза за обема на продажбите поради опасения за търсенето.
„Акциите може да пострадат поради несигурността относно оценката и печалбите през първото тримесечие, навлизайки в зона с изчерпване на запасите“, преди по-усъвършенстваните функции да помогнат на новите модели от април, изтъкват анализаторите.
Акциите на китайските електромобилни марки започват годината с ценови спадове. Източник: Bloomberg
Акциите на най-големия производител на електромобили в света поскъпнаха с 1,9% тази седмица, с което спадът от началото на годината беше ограничен.
Продажбите на електрически електромобили в Китай през първата седмица на януари, традиционен пиков период за страната, са спаднали с 20% на месечна база. Това може да бъде последвано от 50-процентното понижение през февруари, когато са честванията на китайската Нова година.
Притесненията относно забавянето на търсенето в Китай оказват негативно влияние и върху производителите на електромобилни батерии в Азия. Акциите на Samsung SDI, която доставя продукти на Volkswagen и Ford Motor, поевтиняха с повече от 8% тази седмица на фона на опасенията относно рентабилността. Книжата на китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) също се търгуват близо до тригодишно ценово дъно.
„Навлизайки в 2024 г., очакваме да продължи ценова конкуренция под формата на намаления на цените както на съществуващи, така и на обновени модели, както и пускането на нови модели на по-конкурентни цени с по-усъвършенствани функции“, пишат анализатори на Goldman Sachs Group Inc.