Японската автомобилна компания Toyota Motor Corp. планира да пусне до няколко години в световен мащаб превозни средства с твърдотелни батерии, които ще се зареждат по-бързо и ще издържат по-дълго време от сегашните най-популярни аналози, съобщава Ройтерс.
Твърдотелните батерии обещават драстично да подобрят пробега на електрическите превозни средства (EV) - ключов елемент от стратегическия център на Toyota, представен през юни - за да компенсират загубеното място на компанията в глобалната надпревара към по-екологичен транспорт.
Миналата година Toyota и японската компания за преработка на петрол Idemitsu Kosan обявиха, че ще си сътрудничат при разработването и масовото производство на твърдотелни батерии, които ще се стремят да комерсиализират през 2027 и 2028 г.
„Ще пуснем нашите електрически превозни средства с твърдотелни батерии след няколко години“, споделя Викрам Гулати, ръководител на бизнеса на Toyota в Индия.
Това „ще бъде превозно средство, което ще се зарежда за 10 минути, осигурявайки пробег от 1200 км, като очакваната продължителност на живота ще бъде много добра“, добавя Гулати.
Той говори по време на събитието Vibrant Gujarat Global Summit в Индия. Един от фокусите на индийското правителство е привличането на повече инвестиции за увеличаване на капацитета за производство на електромобили на третия по големина автомобилен пазар в света.
В началото на срещата на високо равнище в сряда японската Suzuki Motor заяви, че индийският ѝ филиал и партньор на Toyota, Maruti Suzuki, ще изнесе първия електромобил на групата в Япония и Европа.
Електрическите модели генерират около 2% от продажбите на автомобили в Индия през миналата година, но правителството си поставя за цел дял от 30% до 2030 г.
Относно плановете на Toyota за твърдотелните батерии в Индия, Гулати каза, че производителят има различни опции за устойчива технология, които ще се различават в зависимост от страната, пазара и предпочитанията на клиентите.
Според Гулати индийското правителство трябва да обмисли въглеродна данъчна структура за автомобили, което ще направи страната технологично агностична и по-справедлива.
преди 11 месеца До: evlogi ... може , що да не може ... :))) ... ти два ли си беше поръчал и са нъц ... ?! ... топ версията cyberbeast , ще и поставят специална допълнителна надстройка в багажника , ама ще струва още 16-20к , и с нея ще можеш да минеш заветните 800км ... София-Бургас-София за един ден и да повъртиш из кафаните за по една паста с портокалово сокче ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: cyclop ... ти са аха-аха да си купиш електричка на тойота и хоп , нема твърдотелни батерии ... :))) ... силно ти препоръчвам да не се гласиш . технологията все още има две тесни места пред комерсиализацията , които нямат устойчиво решение за момента . ще чекаш . дотогава седиш пред уникредит за финансиране на едно С3 с малкият бензинов двигател , и ги псyвай японците ... !! ... само да те светна първите 100хил твърдотелнни батерии ще струват колкото апартамент в покрайнините на София ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: evlogi имам дежаву... голям мошшшеник е тоя Мъск, а Теслата ще фалира до месец :))) имаше едно типче дето го повтаряше това денонощно, сега ново типче ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Тва малко като на Мъск стратегията.Никой не може да ви даде толкова, колкото мога да ви обещая.Неговия Сайбъртрък щеше да минава уж по 800 км , сега се оказва, че едва избутва и 450... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Ще я пуснат ама друг път, а. А аз наистина повярвах че ще е тая година, както обещаваха. И най-после ще има истински електромобили, а не гняссните играчки с мъртвородена технология на батериите. Да ама не отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Тази новина е на няколко години и всеки път Тойотка аха-аха да създаде нова батерия ..,.:) , и междувременно на настоящия модел и падаха колелата повече и от акциите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Пак ли :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар