Продажбите на германските производители на премиум автомобили за 2023 г. отговарят на пазарните очаквания, като BMW AG дори надхвърля прогнозите за доставките, а Mercedes-Benz AG отчете най-добра възвръщаемост – знак, че стратегиите на тези компании за електрификация се оказват ефективни, пише Ройтерс.
Audi, част от групата на Volkswagen AG, се доближава до местните си конкуренти с общи продажби от 1,9 млн. автомобила, въпреки че марката изостава по отношение на продажбите на електромобили – 178 000 броя, спрямо 375 000 броя за BMW и 240 600 броя за Mercedes.
Базираната в Щутгарт компания обяви, че продажбите ѝ за четвъртото тримесечие са претърпели удар заради ограниченията при доставките и смяната на моделите, но резултатът за цялата година е в съответствие с прогнозата за 2 млн. броя.
Общите продажби на Mercedes растат с 1,5% до малко под 2,5 млн. превозни средства, въпреки че продажбите за последното тримесечие на 2023 г. се свиват с 3,% заради недостиг на 48-волтови батерийни системи.
Производителят на автомобили предупреди през 2023 г. за негативните ефекти от проблемите при доставките и инфлацията, които ще натежат върху продажбите, както и ценовите войни, особено в сегмента на електрическите превозни средства.
Продажбите на електромобили на Mercedes нараснаха със 73% до 222 600 броя.
Компанията заяви, че очаква да достигне долния край на своя прогнозен коригиран марж на възвръщаемост от 12-14%, когато представи финансовите си резултати за цялата година на 22 февруари.
Продажби на основните германски премиум автомобилни марки на родния пазар за 2023 г. Източник: KBA
BMW, която отбеляза рекордни продажби от над 2,5 млн. автомобила за 2023 г., прогнозира марж от 9-10,5%, въпреки че заяви, че се стреми към горния край на диапазона.
Междувременно Audi обеща да осигури силен тласък на тазгодишните продажби на електрически автомобили, тъй като готви за пазара серия от нови модели, включително Q6 e-tron – който първоначално трябваше да бъде пуснат през 2022 г.
Audi очаква марж на печалбата за 2023 г. от 9-11%, като оценките сочат, че марката ще достигне долния край на диапазона.
По отношение на Германия Mercedes води при продажбите с 277 352 превозни средства, което представлява ръст от 13,7% на годишна база. Втори е Audi с 246 880 превозни средства, или ръст от 15,7%. BMW е трети с 233 160 продажби, което съответства на увеличение от 11,2% спрямо предходната година.