Японският автомобилен производител Honda Motor Co. планира да пусне нова серия електрически превозни средства от 2026 г., тъй като се опитва да навакса разликата с международните конкуренти в глобалния преход към електромобили, съобщава Ройтерс.
Вторият по големина производител на автомобили в Япония отчита бавно увеличение на продажбите на електрически модели, изоставайки от европейските и американските си конкуренти като General Motors и Volkswagen, като същевременно се сблъсква с предизвикателство в лицето на компаниите, изцяло фокусирани върху електрическата мобилност, като Tesla и BYD.
Honda представи своя Honda 0 Series и още два концептуални модела на търговското изложение CES в Лас Вегас, които трябва да ѝ помогнат да постигне своята цел до 2040 г., когато всички продавани от компанията модели трябва да бъдат задвижвани с батерии или с горивни клетки.
Автомобилният производител планира да пусне първите модели от новата си серия до 2026 г., споделят ръководители на Honda по време на пресконференция в Токио. Серията ще дебютира в световен мащаб, стартирайки от пазара в Северна Америка.
Представителите на ръководството на Honda не споделят подробности за новата продуктова гама, като цени или общия брой на подготвяните модели.
Автомобилите, задвижвани с батерии, представляват по-малко от 0,5% от световните продажби на Honda от около 2,8 млн. броя през първите девет месеца на 2023 г., като обемите им достигат около 11 000 превозни средства.
Японската марка продаде около 10 400 електромобила, или около 93%, в Китай, и нито един в Северна Америка.
По-рано Honda заяви, че планира да произвежда 2 млн. електромобила годишно в световен мащаб до 2030 г. и си постави за цел да представи 30 модела, захранвани изцяло батерия до същата година.
В рамките на тази седмица представители на Honda и на властите в Канада ще се срещнат, тъй като компанията обмисля да изгради монтажен завод за електромобили в страната на стойност 2 трлн. йени (13,9 млрд. долара), съобщават канадски медии.
„Има възможност да построим завод в Канада“, заяви главният изпълнителен директор на Honda Тошихиро Мибе пред журналисти във вторник в Лас Вегас, цитиран от японското издание Nikkei.
Един концептуален модел, който Honda показа на търговското изложение CES, се нарича Saloon. Макар че някои елементи от дизайна подлежат на промени, концепцията вероятно ще прилича доста на планираната серийна версия, посочват представители на компанията в Токио.
Другата концепция, която автомобилният производител разкри, е Space-Hub, превозно средство, подобно на ван, което може да побере до седем души.
Honda също разкри, че новата електромобилна серия ще разполага с обновено лого, което ще използва по-наклонен и по-елегантен дизайн от съществуващия.