IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ръстът на пазарния дял на електромобилите във Великобритания достигна плато

Това тласка местните автомобилни концерни да искат от Лондон данъчни облекчения при покупките на електрически модели

22:30 | 05.01.24 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Ръстът на пазарния дял на електрическите превозни средства в Обединеното кралство е спрял, като водещите производители на автомобили призоваха правителството за данъчни облекчения при покупката на електромобил, съобщава Bloomberg.

Приблизително една на всеки шест нови коли, регистрирани в страната през миналата година, е била електрическа, което съответства на данните от предходната година, посочва Общественото на производителите и търговците на автомобили (SMMT) в петък. Търговската група, чиито членове включват Jaguar Land Rover, Nissan Motor Co. и BMW AG, призовава правителството да намали наполовина ДДС върху електромобилите до 10% за ограничен период от време.

Понижението на ДДС за три години би спестило на потребителите около 7,7 млрд. паунда (9,8 млрд. долара) и би увеличило електромобилите по британските пътища с около 270 хил., изчислява SMMT. Това също би повишило способността на автомобилните производители да изпълнят новите цели на Обединеното кралство, които изискват 22% от продажбите на всяка марка през тази година да бъдат коли с нулеви емисии. Изискването за дела на екологичните превозни средства от общите продажби ще се увеличава ежегодно до 80%, които трябва да бъдат постигнати през 2030 г.

Делът на електромобилите във Великобритания спря да расте. Източник: SMMT/Bloomberg Делът на електромобилите във Великобритания спря да расте. Източник: SMMT/Bloomberg

Въпреки че Великобритания е вторият по големина пазар за електромобили в Европа, техният пазарен дял е по-висок в други страни от региона, включително Германия и Франция. Обединеното кралство е единствената голяма икономика в Европа, която вече не предлага стимули за закупуване на електромобили, след като правителството прекрати безвъзмездната помощ през юни 2022 г.

Страната финализира своя регламент за превозни средства с нулеви емисии дни след като министър-председателят Риши Сунак обяви през септември, че неговото правителство ще облекчи прехода към електромобили, като позволи на британците да купуват бензинови и дизелови автомобили до 2035 г.

„Не мисля, че всеобхватното послание беше особено полезно“, изтъква Майк Хоус, изпълнителен директор на SMMT.

Целите на Великобритания за дял на екологичните коли до 2030 г. Източник: Bloomberg Целите на Великобритания за дял на екологичните коли до 2030 г. Източник: Bloomberg

Общите регистрации на нови автомобили във Великобритания скочиха с 18% през миналата година до 1,9 млн. броя, което все още е с 18% под нивата отпреди пандемията. Растежът се дължи изцяло на корпоративните доставки.

Бизнесът и операторите на автопаркове също доминират в сегмента на електрически автомобили, до голяма степен поради убедителните данъчни стимули. За сравнение, само един на всеки 11 частни потребители купува електромобил.

Електрическите превозни средства се сблъскаха със забавяне с наближаването на края на 2023 г., като продажбите се сринаха с 34% през декември.

SMMT прогнозира, че общите продажби на автомобили ще нараснат с около 4% тази година до 1,97 млн. броя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:56 | 05.01.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 7 rate down comment 1
evlogi
преди 10 месеца
При сегашното ниво на развитие на този тип задвижване-толкова.Ако няма някакво значително подобрение, повече от 15-20% от пазара не виждам как биха могли да вземат.И все повече кусури изскачат.Пробвайте да застраховате такъв тип кола-съвсем наскоро мой познат беше неприятно изненадан да научи, че годишната застраховка за EV се оказа с 1500 лв по-скъпа от такава за обикновен автомобил в съшия ценови клас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още