Ford Motor Co. отчете най-силното си представяне по отношение на годишните продажби в САЩ от 2020 г., подкрепен от устойчивото търсене на автомобили и пикапи, съобщава Ройтерс.
Ден по-рано General Motors Co. представи данни за продажбите, с които запази короната си на най-продаван автомобилен производител за американския пазар през 2023 г.
Ford обяви, че продажбите са се увеличили със 7,1% до 1,99 млн. броя през изминалата година. През 2020 г. Ford отчете продажби от малко над 2 млн. превозни средства.
Като цяло продажбите на нови превозни средства в САЩ миналата година завършиха на ниво от около 15,5 млн. броя, от които електрифицираните превозни средства, включително хибридите, съставляват близо 17%, показват данни, публикувани от Wards Intelligence. Това е най-високото ниво на продажби от 2019 г. и надхвърля обемите от близо 13,9 млн. броя, регистрирани през 2022 г., изчислява консултантската компания Cox Automotive.
Стабилното възстановяване на продажбите затвърждава мнението на някои икономисти, че икономиката на САЩ устоява на шока от бързото покачване на лихвените проценти, без да изпадне в рецесия, въпреки че някои анализатори предупредиха, че по-високите разходи по заеми могат да окажат влияние върху търсенето тази година.
Продажбите на електрически модели на Ford, като пикапа F-150 Lightning и кросоувъра Mustang Mach-E, нарастват с близо 18% до 72 608 броя спрямо данните година по-рано. Електромобилите на компанията представляват 3,6% от общите ѝ продажби.
Продажбите на хибридни автомобили на Ford междувременно са нараснали с повече от 25% до 133 743 броя в сравнение с миналата година и представляват около 7% от общите продажби.
С обемите на продажби от 1,99 млн. броя Ford се нарежда на трето място в САЩ по големина на пазарния дял след GM и Toyota.