Южнокорейската автомобилна компания Hyundai Motor Co. и звеното ѝ Kia Corp. прогнозират, че общите им глобални продажби ще се повишат с около 2% през 2024 г., въпреки че миналогодишното им представяне изостава от целта, пише Ройтерс.
Дуото продаде 7,3 млн. автомобила през 2023 г., с около 3% по-малко от общата им цел от 7,52 млн. броя, до голяма степен поради трудната икономическа среда, включително нарастващите лихвени проценти и инфлацията, които изтласкаха превозните средства извън обсега на много купувачи.
Компаниите заявиха, че ще се стремят към глобални продажби от 7,44 млн. автомобила тази година.
„Hyundai планира да поеме водеща роля в електрификацията и да се съсредоточи върху оптимизирането на рентабилността чрез укрепване на своята глобална инфраструктура за производство на електрически превозни средства, установяване на гъвкави бизнес стратегии за адаптиране към пазарните промени и засилване на възможностите за превантивно управление на риска“, изтъква групата.
Междувременно Kia продаде 3,09 млн. автомобила в световен мащаб през 2023 г., отбелязвайки нов годишен глобален рекорд. Предишното най-добро годишно представяне на Kia беше през 2014 г., когато марката продаде 3,04 млн. превозни средства.
Анализатори смятат, че тазгодишните цели за продажбите на двете компании изглеждат постижими, но икономическите проблеми, включително високите лихви, както и нарастващите стимули ще окажат влияние върху търсенето на автомобили и рентабилността.
Hyundai се стреми към ръст от 0,6% на годишните глобални продажби до 4,24 млн. автомобила, докато Kia постави целта си за продажби на 3,2 млн. броя, което е с около 4% повече от резултата от миналата година.
„Изглежда, че целта на Hyundai е по-консервативна от тази на Kia... Kia е настроена да пусне нови електрически превозни средства тази година, но ние трябва да вземем предвид как скорошният забавящ се растеж на глобалните продажби на електромобили ще се развие“, коментира Шин Йон-чул, анализатор в Kiwoom Securities.
Председателят на Hyundai Motor Group Чун Ю-Сун наблега в своето новогодишно обръщение на удовлетвореността на клиентите и призова за корпоративна култура на "подготовка" за вземане на бързи решения.
„Най-добрата стратегия е да спечелим пълното доверие на нашите клиенти, а не бързо да следваме нашите конкуренти... За да превърнем тези външни предизвикателства във възможности и да постигнем дългосрочен устойчив растеж, трябва да сме подготвени“, изтъква Чун.