IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Xiaomi хвърля ръкавицата на Tesla и Porsche със своя първи електромобил

Китайците ще пуснат в продажба своето дебютно превозно средство догодина, като за момента още не е обявена цена

12:32 | 28.12.23 г.
Кадър от видео, споделено от официалния канал на Xiaomi в YouTube.
Кадър от видео, споделено от официалния канал на Xiaomi в YouTube.

Милиардерът съосновател на Xiaomi Corp. Лей Джун представи първото електрическо превозно средство на компанията, декларирайки амбициите ѝ да стане водещ световен производител на автомобили след 15 до 20 години и да се конкурира с големи играчи като Tesla Inc. и Porsche AG, съобщава Bloomberg.

Моделът SU7, чието име означава Speed ​​Ultra, ще се захранва от батерии, произведени от лидерите на китайския пазар Contemporary Amperex Technology и BYD, в зависимост от това дали версията е с един или два двигателя.

Фокусът на китайския производител на потребителска електроника върху електромобилите е подкрепен от инвестиция в размер на 10 млрд. долара, осигурени от Лей Джун, който изтъква, че Xiaomi може да разтърси транспортния сектор, както направи на пазара на смартфони преди десетилетие.

Лей определи това като последния си предприемачески залог.

Но във времето от първото обявяване на плановете за производство на електромобили през 2021 г., регулаторният пейзаж и конкуренцията в Китай – най-големият автомобилен пазар в света – се промениха значително.

Пекин ограничава разрешителните за производство до нови участници на пазара, което означава, че Xiaomi трябва да си партнира с държавната Beijing Automotive Group Co., за да произвежда своите електромобили. Правителствените субсидии, които възстановяват на потребителите до 60 000 юана (8440 долара) при покупка на електрически модели, приключиха през 2022 г.

Отделно, SU7 ще трябва да се бори да привлече внимание на пазар, на който има стотици модели от десетки марки.

Представяне на първия електромобил на Xiaomi SU7. Източник: Кадър от видео, споделено от официалния канал на Xiaomi в YouTube. Представяне на първия електромобил на Xiaomi SU7. Източник: Кадър от видео, споделено от официалния канал на Xiaomi в YouTube.

„Целта на Xiaomi е да направи кола-мечта, която е толкова добра, колкото тези на Porsche и Tesla“, изтъква Лей в четвъртък по време на специална церемония по представяне на модела в Китайския национален конгресен център.

По-рано Лей заяви, че Xiaomi иска SU7 да си съперничи с Taycan Turbo на Porsche по отношение на производителността и на Model S на Tesla по отношение на технологичните характеристики.

Цената на Model S започва от 698 900 юана, а тази на Taycan от 898 000 юана, което е много повече от средната ценова група от 200 000 юана до 300 000 юана, в която мнозина очакват да попадне SU7.

Представяне на първия електромобил на Xiaomi SU7. Източник: Кадър от видео, споделено от официалния канал на Xiaomi в YouTube. Представяне на първия електромобил на Xiaomi SU7. Източник: Кадър от видео, споделено от официалния канал на Xiaomi в YouTube.

Xiaomi все още не е казала колко ще струва SU7.

Tesla е продала по-малко от 200 автомобила Model S в Китай след обновяването на модела по-рано тази година, докато Porsche е доставила около 3600 броя от семейството Taycan в страната през 2023 г., сочат данни на Китайския център за автомобилни технологии и изследвания.

SU7 трябва да бъде пуснат в продажба следващата година и ще се предлага с двигател, който гарантира 21 000 оборота в минута, което според Лей е повече от Model S и Taycan Turbo. Фабриката на Xiaomi използва технологията гигакастинг, въведена по-рано от Tesla.

Xiaomi, някога известен като производител на евтини смартфони, сега изпитва проблеми да поддържа растеж на все по-наситения и стабилен глобален пазар. Преди третото тримесечие компанията отчете спад на продажбите през всеки тримесечен период от 2021 г. насам. Сега тя се стреми да предизвика не само други производители на електромобили, но и нови участници като Huawei Technologies Co. на арена, където софтуерът навлиза все по-бърза.

Представяне на първия електромобил на Xiaomi SU7. Източник: Кадър от видео, споделено от официалния канал на Xiaomi в YouTube. Представяне на първия електромобил на Xiaomi SU7. Източник: Кадър от видео, споделено от официалния канал на Xiaomi в YouTube.

Лей изтъква, че е карал 150 различни коли, откакто се е ангажирал да направи SU7. Той определя модела на компанията като „звяр“ по отношение на производителността, добавяйки, че Xiaomi няма да прибягва до подбиване на конкурентите.

Той също така отдаде почит на конкурентите в социалните платформи, включително BYD, XPeng Inc., Li Auto Inc. и Huawei, наричайки ги пионери в индустрията на автомобилите, работещи с нов вид енергия, в Китай.

В публикация в Weibo от сряда, главният изпълнителен директор на XPeng Хъ Сяопин каза, че приветства присъединяването на Xiaomi към семейството на автомобилостроителите и пожела на компанията страхотни продажби за 2024 г.      

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:33 | 28.12.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още