Субсидията за купувачите на електрически модели на Volkswagen от семейството ID ще бъде изцяло поета от германския автомобилен концерн, след като правителството на страната прекрати преждевременно помощната схема, съобщава Ройтерс, цитирайки базираната във Волфсбург компания.
Офертата ще важи за частни клиенти в Германия, които са поръчали отговарящо на условията превозно средство от серията ID преди 15 декември.
Електромобилите, доставени и регистрирани тази година, ще получат пълната субсидия до 6750 евро.
Регистрираните между 1 януари и 31 март превозни средства ще получат 4500 евро, в съответствие с намалената субсидия, предлагана по държавната схема, преди тя да бъде премахната като част от ревизирания бюджет за 2024 г., добавят от Volkswagen.
"Считаме за наша отговорност да подкрепим прехода на системата към електрическа мобилност“, изтъква Имелда Лабе, член на борда на Volkswagen, отговарящ за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване.
Министерството на икономиката на Германия прекрати седемгодишната програма за субсидиране на електрически превозни средства в понеделник, отменяйки плановете за предлагане на намалени субсидии до края на 2024 г.
Социалдемократите на канцлера Олаф Шолц и опозиционния Християндемократически съюз (ХДС) разкритикуваха решението, заявявайки, че това ще навреди на местните автомобилни компании, които се затрудняват да намалят цените на своите продукти, за да се конкурират успешно с китайските и американски концерни.
В понеделник Stellantis обяви, че ще финансира пълната субсидия за електромобили до 31 декември, след което ще предложи намалена субсидия за клиенти, които регистрират превозните си средства до 29 февруари.
Междувременно Китай продължава да подкрепя местните производители на електромобили със субсидии за продажба и производство на коли, както и с достъп до земя и евтини заеми. Притесненията относно въздействието на достъпните, по-технологично ориентирани електромобили, пристигащи на европейския пазар, нараснаха през последните месеци, тъй като този все по-голям поток от китайски коли може да изяде дела на ориентираните към масовия пазар местни марки в лицето на VW, Peugeot, Citroen, Dacia и Renault.