Френският производител на автомобилни части Forvia планира да съкрати наполовина разходите на своето звено за изследователска и развойна дейност до 2028 г. благодарение главно на генеративния изкуствен интелект (AI), за да се справи с предизвикателствата при електрификацията и азиатската конкуренция в автомобилната индустрия, съобщава Ройтерс.
Седмият по големина доставчик на автомобилно оборудване в света по продажби, създаден след поглъщането на германската Hella от френската група Faurecia, осигурява работа на 157 хил. души в глобален план, включително на повече от 15 хил. инженери и 76 души от звеното за развойна дейност.
„50% (...) е страшно [число] по две причини“, коментира главният изпълнителен директор на Forvia Патрик Колер пред журналисти. "Първо, то е огромно и ще изисква мащабно преструктуриране, но преди всичко, ако не го направите, в рамките на три до пет години, сте вън от играта“, добавя той.
Колер не уточнява дали такава драстична трансформация, каквато представлява предизвикателство по отношение на обучението и набирането на персонал, би означавала съкращения на работни места.
Forvia планира още да разполага с пет напълно автоматизирани завода в рамките на две години спрямо само един в момента в Испания.
„Стремим се до 2025 г. да имаме пет завода, известни като „тъмни фабрики“, без оператори“, споделя още Колер. Терминът произлиза от „тъмни магазини“ – складови търговски пространства в градските центрове, където няма служители.
При тези съоръжения производството е автоматизирано, а поддръжката се извършва от специализиран персонал.
В момента Forvia разполага с 291 индустриални обекта в 40 страни.