Повече от 90% от съществуващите модели автомобили, използващи нов вид енергия (NEV), в Китай ще продължат да получават данъчни облекчения при покупка съгласно новите технически изисквания, представени в понеделник, съобщи китайското министерство на индустрията, цитирано от Ройтерс.
Техническите изисквания за допустимост на NEV за освобождаване от данък върху покупката от 2024 г. гласят, че изцяло електрическите автомобили трябва да имат пробег от най-малко 200 километра при едно зареждане на батерията, докато плъгин хибридните автомобили трябва да могат да изминат най-малко 43 километра на електричество.
Новите разпоредби изискват степен на редуциране на пробега не по-висока от 35% при ниски температури за електрически превозни средства и позволява на тези, които могат да сменят батерията си, да отговарят на условията за данъчни облекчения.
През юни Китай разкри пакет от 520 млрд. юана (72,41 млрд. долара) данъчни облекчения за четири години за електромобили и други екологични автомобили - най-големият досега за индустрията, стремейки се да стимулира растежа на продажбите на автомобили.
Продажбите на NEV в Китай растат с 39,8% през ноември спрямо същия месец на 2022 г., надвишавайки ръста от 37,5% през октомври. Техният дял вече достига 40% от общите продажби, тъй като промоциите и отстъпките се увеличават към края на годината.
Местният пазарен лидер BYD постави нов рекорд по продажби през ноември, въпреки че отчете лек растеж спрямо октомври, и е напът да стане първият китайски автомобилен производител, който достига 3 млн. продажби на автомобили годишно.
Електромобилните стартъп компании Li Auto, Xpeng и Leapmotor също записаха рекордни доставки през ноември. Подкрепяната от Huawei електромобилна марка Aito демонстрира бърз растеж, доставяйки повече от 10 хил. от обновените си автомобили M7 за втори пореден месец през ноември.