Ford Motor Co. понижи наполовина производствените си цели за 2024 г. за своя електрически пикап F-150 Lightning поради забавяне на търсенето на модели, захранвани с батерии, съобщава Bloomberg.
Сега автомобилният производител възнамерява да произвежда 1600 пикапа седмично през 2024 г. в завода си в Диърборн, Мичиган, което е по-малко от предишния план за производство на 3200 броя от модела седмично, съобщава говорител на компанията в понеделник.
Концернът информира доставчиците за намаляването на производството на модел, който главният изпълнителен директор Джим Фарли определя като „тест за приемане на електрическите превозни средства“ в Америка.
Решението на Ford отразява стремежите на компанията към намаляване разходите за електрически превозни средства, като вече бяха обявени съкращения в размер на 12 млрд. долара.
Фарли казва, че силното търсене на електромобили, което компанията очакваше, не се е материализирало, тъй като потенциалните купувачи се противопоставят на високите цени и неразвитата зарядна инфраструктура. Автомобилният производител също така намалява производството на своя електрически Mustang Mach-E в Мексико и отлага плановете за строеж на втора фабрика за батерии в Кентъки.
„Ще продължим да съобразяваме производството с търсенето на клиентите“, изтъква Ford.
През ноември Lightning отчете най-силния си месец по отношение на продажбите, след като Ford успя да достави 4393 електрически пикапа на клиенти. Продажбите през третото тримесечие обаче паднаха с 46% , тъй като автомобилният производител затвори временно монтажната си фабрика и забави доставките заради „проверки на качеството“.
В края на ноември Ford възстанови финансовите си насоки в четвъртък, заявявайки, че печалбата ще бъде по-ниска от предишните прогнози поради нарастващите разходи за труд, следващи новия договор с профсъюза United Auto Workers. Сега автомобилният производител очаква коригираната печалба за 2023 г. преди лихви и данъци да бъде в диапазона от 10 млрд. долара до 10,5 млрд. долара. Това е по-малко от очаквания по-рано диапазон от 11 млрд. долара до 12 млрд. долара, преди да започне мащабната работническа стачка в САЩ.
Ford изчислява, че разходите му за труд ще се повишат с 8,8 млрд. долара за срока от четири години и осем месеца при новия договор, покриващ общо 57 хил. почасови работници в страната. Преди това автомобилният производител каза, че по-високите разходи за труд ще добавят около 900 долара към цената на всяка кола, намалявайки маржовете с до 70 базисни пункта.
„Трябва да работим за увеличаване на производителността и ефективността и намаляване на работните часове – часовете, необходими за изграждането на превозно средство и намаляването на тези разходи“, посочва Джон Лоулър, главен финансов директор на Ford.