Нерентабилният китайски производител на електрически автомобили Nio Inc. вероятно ще предприеме допълнителни съкращения на работни места, за да намали разходите и да подобри ефективността, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Няколко седмици по-рано компанията обяви планове да съкрати 10% от работната си сила.
Според информацията някои отдели на Nio са били помолени да изготвят списъци с евентуални съкращения, с което първоначалният план за премахване на работни места може да бъде разширен между 20 до 30%, споделят източниците.
Всички съкращения ще се прилагат главно за неосновни бизнеси или такива, изискващи големи инвестиции, които няма да генерират бърза възвращаемост. Междувременно други отделни, като „Продажби“, продължават да наемат персонал.
Доскоро смятана за една от най-ярките изгряващи звезди на пазара на електромобили, Nio не успя да постигне целите си за продажбите и продължава да записва загуби. В края на миналата година в компанията са работили 26 763 служители на пълен работен ден, става ясно от последния ѝ борсов отчет. В допълнение към електромобилите бизнесът ѝ включва производство на батерии и полупроводници, както и мобилни телефони.
Части от плана на Nio за международна експанзия, включително разширяване на американския пазар, също бяха отложени или напълно спрени, споделя един от източниците, отбелязвайки, че тези промени са настъпили по-рано тази година.
Във вторник Nio прогнозира приходи за четвъртото тримесечие до 16,7 млрд. юана (2,3 млрд. долара), което е по-малко от медианната прогноза на анализатори за 21,4 млрд. юана.
Представител на Nio посочва, че не е имало допълнителни съкращения на работни места, добавяйки, че компанията ще продължи да прави „динамични корекции“ на пазарите, на които работи.
Брутният марж на Nio спадна до 1% през второто тримесечие, но се възстановява до 8% през трите месеца до 30 септември. Компанията имаше за цел да достави 250 хил. електромобила тази година, но до ноември общият обем достига едва 142 026 превозни средства.
В писмо до персонала, обясняващо предишните съкращения на работните места, основателят и главен изпълнителен директор на Nio Уилям Ли казва, че този ход е „трудно, но необходимо решение срещу жестоката конкуренция“.
Той също така подробно описва планове за подобряване на организационната и ресурсната ефективност, като консолидиране на дублиращи се отдели и роли, премахване на някои позиции и отлагане или съкращаване на инвестиции в проекти, които няма да допринесат за финансовото представяне на компанията през следващите три години.
Ли посочва по-рано тази седмица, че Nio е „идентифицирал възможности за оптимизиране на нашата организация, намаляване на разходите и повишаване на ефективността“. Той добавя, че автомобилният производител има около 5700 служители в отдел „Продажби“, като над 3000 от тях са били добавени през последните няколко месеца. Той изтъква, че Nio ще се фокусира само върху чуждестранните пазари, на които вече е навлязъл.
Всеки план за по-нататъшни съкращения на работни места предполага, че Nio продължава да гори пари, дори след като инвестиционен фонд, подкрепян от правителството на Обединените арабски емирства (ОАЕ), инжектира 738,5 млн. долара в компанията през юни в замяна на 7-процентен дял. През септември автомобилният производител продаде конвертируеми облигации за 1 млрд. долара, а Bloomberg съобщи, че компанията обмисля набиране на още 3 млрд. долара от инвеститори. По това време Nio заяви, че няма „никаква отчетна дейност по набиране на капитал, освен продажбата на конвертируеми облигации.
Миналия месец Securities Times съобщи, че президентът на Nio Цин Лихун е казал, че затварянето на автомобилния производител е „абсолютно невъзможно“, цитирайки коментари, направени от него на автомобилното изложение в Гуанджоу през ноември.
Стратегията на Nio включва оживени шоуруми с ексклузивни пространства, подобни на салони, наречени Nio Houses, където собствениците на електромобили могат да получат безплатни напитки и да посещават социални мероприятия. Други предимства, подобни на членството, включват безплатна смяна на батерии, зареждане и пътна помощ.
Nio ограничава тези услуги, тъй като финансовият натиск нараства. В сряда Ройтерс съобщи, че концернът планира да отдели своя бизнес за производство на батерии, вероятно преди края на тази година, цитирайки източници, пожелали да запазят анонимност.
По време на представянето на последния отчет по-рано тази седмица Ли каза, че Nio ще продължи вътрешното разработване на клетки, батерийни материали и пакети, но ще възложи производството на външни изпълнители.
Базираната в Шанхай компания също търси сделки с други производители на автомобили, за да увеличи приходите. Наскоро тя подписа споразумения с Chongqing Changan Automobile Co. и Geely Automobile Holdings Ltd. за партньорство в технологията за смяна на батерии. Ли казва, че Nio не е изключила възможността за отделно финансиране или листване на енергийния си бизнес.