Китайският производител на електрически автомобили Nio планира да отдели подразделението си за производство на батерии, съобщава Ройтерс, позовавайки се на двама запознати източници. Стъпката е част от усилията на компанията да излезе на печалба, да намали разходите и да подобри ефективността.
Новото подразделение за батерии, ръководено от старши инженери в производството, чиито предишни работодатели включват Apple и Panasonic, ще търси външни инвеститори след отделянето, което може да се случи още в края на тази година, а оценката ще бъде решена по-късно, казват източниците.
Те са говорили под условието на анонимност, тъй като информацията е конфиденциална.
Nio отказва да даде друга информация освен коментарите на основателя и главен изпълнителен директор Уилям Ли в разговор по отчета от вторник. Тогава той каза, че автомобилният производител ще продължи да прави вътрешни проучвания и разработки на батерии, но сега планира да възложи цялото производство на външни изпълнители.
Компанията, чиято пазарна стойност възлиза на 12,4 млрд. долара, в момента купува батериите си от CATL и CALB Group.
Отделянето подчертава усилията на Nio да излезе на печалба по-рано, тъй като предишният ѝ план беше да разработи и произведе някои батерии самостоятелно и да възложи производството на останалата част на други доставчици като Tesla, казва един от източниците.
Съгласно плана най-добрите инженери на звеното за батерии на Nio, опитът на някои от които включва и работа по управление на качеството и доставчици във фабриката за батерии на Tesla в Невада, ще се присъединят към новата компания, а някои служители ще бъдат преместени в други отдели на Nio , казват източниците.
Nio нае тези инженери в опит да произвежда масово големи цилиндрични клетки, подобни на 4680 на Tesla, в планиран завод в източната китайска провинция Анхуей най-рано през 2025 г., казва първият източник.
Активите, които ще бъдат отделени, могат да включват планирания завод, известно оборудване за тестване и интелектуална собственост, добавя лицето.
Очакваше се планираният завод да има годишен капацитет за производство на 40 гигаватчаса батерии, които биха могли да захранят около 400 хил. електромобила на дълъг обсег, съобщи Ройтерс през февруари.
Nio се класира на девето място по продажби на електромобили и плъгин хибриди през първите 10 месеца на годината в Китай със 126 067 продадени единици, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
Компанията отчете загуба за третото тримесечие в размер на 4,56 млрд. юана (637,06 млн. долара) във вторник, което е увеличение от 10,8% на годишна база на фона на ожесточена ценова война при електрическите автомобили.