Руската марка автомобили от времето на Съветския съюз „Москвич“ се нареди сред 10-те най-продавани марки в страната за първи път през ноември, показват данни на руската аналитична агенция „Автостат“ от вторник.
Продажбите на нови леки превозни средства през ноември в Русия са се увеличили със 113% на годишна база до 109 706 броя, заяви „Автостат“, позовавайки се на данни от партньора си PPK. Продажбите се възстановяват от срив, причинен от санкциите срещу страната и напускането на западните производители през 2022 г., съобщава Ройтерс.
Производството на марката „Москвич“ бе рестартирано тази година в завод в Москва. Руската държава купи фабриката от Renault миналата година за символичната една рубла, след като френският производител напусна пазара заради руската инвазия в Украйна.
Според източници на Ройтерс моделът „Москвич 3“ е JAC Sehol X4, сглобен в Москва, използвайки комплекти, закупени от китайски партньор.
„Москвич“ е на девето място в списъка на най-продаваните автомобили през ноември, с общо 1910 автомобила и 1,7% дял от пазара. За 11-те месеца от януари до ноември са продадени 10 676 автомобила "Москвич", сочат данните.
„Лада“, най-популярният автомобил в Русия, е лидер през ноември с 32 651 продадени коли и пазарен дял от 29,8%. Китайските автомобили заемат повечето от останалите позиции в списъка, измествайки напусналите европейски и японски марки.
Продажбите на китайски автомобили изглежда са достигнали своя връх при повече от 56% от пазара, тъй като вътрешното производство в Русия се възстановява след напускането на западните автомобилни производители, показват данни на „Автостат“.
Според „Автостат“ през последните 11 месеца в Русия са продадени 939 254 нови леки автомобила, което е почти 65% повече на годишна база.
преди 1 година До: zelka007 досега тва от кога е, от началото на света? Ше попродават малко и после ше спрат и пак ше караш китайско със залепени емблеми на европейски производител. :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: 0pk ... ъмтетака те искам ... на амбразурата ... но в ЕС са се продали 1,2млн електрики досега , пък от масквича 10хил броя досега ... качвал ли ли се в китайска кола ?! а карал ли си ?! само протоколно питам , знам отговорът ... :))) ... фащаш и гледаш skoda kamiq , най-близкото е до JS4 ... само на първо зачитане разликата е почти 14хил в полза на шкодата ... можеш и с duster-а да го сравняваш , и там разликата е около15хил в полза на румънеца . и двете се правят в ЕС !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Нашите лицемери проливаха крокодилско сълзи на чужд гроб. Няма значение с какви части се сглобяват те и Западните най- големите фирми произвеждат леки автомобили не само за Китайският вътрешен пазар но и за Европа- например Тесла , VW , Mercedes важното е ,"e производството се въстонови и всичко дойде на мястото си . Както казват Китайцит - Не важно котката дали ще бяла или черна важото да хваща мишката - така ,че за Руският потребител е важно цената и качеството вместо на цивилизованият Запад отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007 лепят, лепят, ама 113% ръст, не е кат 1,3% при електричите в демократичния свет. Да ги пуснат безмитно на нашия пазар, да скиваш как фолксвагена ше стане нишов автомобил. :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година лепят лепенка "масквич" и слагат тасовете ... големо сглобяване пада ... :))) ... чайниците поне са сложили стъклоповдигач с моторче , не е като отечественнаята светиня с врътка ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Това пък кого го интересува? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Като няма риба и рака е риба! отговор Сигнализирай за неуместен коментар