Ford Motor Co. възстанови финансовите си насоки в четвъртък, заявявайки, че печалбата ще бъде по-ниска от предишните прогнози поради нарастващите разходи за труд, следващи новия договор с профсъюза United Auto Workers, съобщава Bloomberg.
Сега автомобилният производител очаква коригираната печалба за 2023 г. преди лихви и данъци да бъде в диапазона от 10 млрд. долара до 10,5 млрд. долара. Това е по-малко от очаквания по-рано диапазон от 11 млрд. долара до 12 млрд. долара, преди да започне мащабната работническа стачка в САЩ.
Ford изчислява, че разходите му за труд ще се повишат с 8,8 млрд. долара за срока от четири години и осем месеца при новия договор, покриващ общо 57 000 почасови работници в страната. Преди това автомобилният производител каза, че по-високите разходи за труд ще добавят около 900 долара към цената на всяка кола, намалявайки маржовете с до 70 базисни пункта.
Загубите от 1,7 млрд. долара, които Ford претърпя по време на стачката, по-високи от октомврийската прогноза за 1,3 млрд. долара, ще окажат влияние върху финансовите резултати на концерна през тази година.
Производството на превозни средства, включително на „пикапи и SUV-ове с висок марж“, е с около 100 000 по-ниско от планираното поради стачката.
Ford обяви, че очаква да смекчи разходите по новия договор чрез намаляване на разходите и подобряване на производителността.
„Трябва да работим за увеличаване на производителността и ефективността и намаляване на работните часове – часовете, необходими за изграждането на превозно средство и намаляването на тези разходи“, посочва Джон Лоулър, главен финансов директор на Ford.
Местният конкурент General Motors Co. също възстанови и намали насоките си за годината и каза, че новият договор с UAW ще струва 9,3 млрд. долара , добавяйки около 575 долара разходи за всяко превозно средство. GM също обяви обратно изкупуване на акции за 10 млрд. долара, най-голямото в историята на концерна, и увеличи дивидента с 33%.
Лоулър заяви, че „не е съвсем сигурен защо“ GM оценява по-ниско въздействието на новия договор с UAW върху цената на автомобил, но това може да отразява по-големия производствен отпечатък на Ford в САЩ.