Toyota Motor Corp. отчете рекордни глобални продажби и производство през октомври поради силното търсене на автомобилите на японската група в Северна Америка и Европа, съобщава Bloomberg.
Най-големият автомобилен концерн в света по продажби е произвел 1 035 569 автомобила миналия месец, като тук влиза и продукцията от дъщерните дружества Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd. Това е с 12% повече спрямо обемите година по-рано.
Продажбите междувременно са нараснали с 5,6% до 970 313 автомобила, от които 190 835 са продадени на вътрешния пазар в Япония.
Продажбите в Европа растат с 15% спрямо година по-рано, а тези в Северна Америка се увеличават със 7,4%.
По-рано този месец Toyota повиши прогнозата си за оперативна печалба с 50%, след като публикува рекордни тримесечни резултати. Продажбите през шестте месеца до края на септември скочиха до рекордните 5,6 млн. автомобила, поставяйки автомобилния производител на път към целта си от 11,4 млн. продадени превозни средства за цялата фискална година, приключваща в края на март 2024 г.
Все пак компанията изостава в прехода към електрически превозни средства. Toyota продаде едва 9357 електромобила с батерии в световен мащаб през октомври, а продажбите ѝ в Китай, където все повече шофьори залагат на електромобили, се повишиха само с 1,5% на годишна база.
Когато Коджи Сато беше назначен за главен изпълнителен директор на Toyota по-рано тази година, той обеща компанията да продава 1,5 милиона електромобила годишно до 2026 г. и 3,5 млн. броя до 2030 г. На Японското изложение за мобилност в Токио миналия месец Сато представи две концептуални коли от електромобилната гама на Toyota, които трябва да се появят на пазара през 2026 г.
За да подпомогне финансирането на прехода към електрическа мобилност, Toyota и нейните дъщерни компании планират да продадат дял в доставчика на части Denso Corp. за около 700 млрд. йени, информира Ройтерс във вторник.
За да подкрепи търсенето, Toyota планира да инвестира близо 400 млн. долара за създаване на трето производствено съоръжение в Индия. Новият завод, който ще създаде 2000 нови работни места и ще произвежда над 100 хил. автомобила годишно, ще увеличи общия капацитет на Toyota в Индия до 410 хил. автомобила годишно.
Продажбите на компанията в Индия се повишиха поради глобалното партньорство със Suzuki Motor, при което двете японски компании вземат някои превозни средства, първоначално разработени от техния индийски партньор Maruti, след което ги променят и продават под техните марки, за да попълнят своето продуктово портфолио.
преди 1 година До: evlogi нищо общо с реалноста... японците са слаби иноватори и много добри оптимизатори.. те си го знаят и за това действат така. няма нужда да се изказваш.по теми от които не разбираш... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Тойота не изостава в прехода към електрическа мобилност.Далеч по- правилно е да се каже,че другите избързват.Тойота се движат точно със скоростта , с която трябва, и ще си спестят огромно количество излишни разходи и неприятности.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар