Китайската телекомуникационна компания Huawei ще премести основните технологии и ресурси в своето подразделение за интелигентни автомобили, което отбеляза стабилни продажби на редица нови превозни средства, в нова съвместна компания, притежавана до 40% от автомобилния производител Changan Auto, съобщава Ройтерс.
Новата компания ще се занимава с научноизследователска и развойна дейност, производство, продажби и обслужване на интелигентни автомобилни системи, изтъква Huawei.
„Новата компания... ще работи с партньори за насърчаване на иновациите и лидерството в технологиите за интелигентни автомобили и ще насърчава просперитета и развитието на автомобилната индустрия“, добавят от компанията.
Съотношението на собствения капитал и размерът на внесения капитал ще бъдат договорени от двете страни, изтъква междувременно Chongqing Changan Automobile в борсов документ.
„Двете страни съвместно ще подкрепят целевата компания да стане лидер в индустрията за автомобилни интелигентни системи и компонентни решения, базирани в Китай“, става ясно от документа.
Управляващият директор на Huawei и председател на звеното за интелигентни автомобилни решения Ю Чъндун заяви по време на церемония по подписването на споразумението в Шънджън, че производителят на смартфони ще работи с повече автомобилни компании, за да „се възползва от възможностите на електрификацията и интелигентната трансформация на автомобилната индустрия“.
Huawei многократно е изтъквала, че не произвежда сама автомобили, а само помага на други автомобилни производители да правят по-добри превозни средства.
Компанията развива партньорство с Changan, както и с други концерни, включително Seres Group. Huawei и Seres съвместно произвеждат автомобили с марка Aito, включително модела M7.
Huawei също разработи седана S7 с китайския автомобилен производител Chery под нова марка, Luxeed, която ще се позиционира като конкурент на Model S на Tesla.
Huawei заяви през октомври, че е получила повече от 50 хил. поръчки за своя обновен модел M7 през първите 25 дни от пазарния му дебют, което ще постави Aito сред петте най-продавани марки за превозни средства, използващи нов вид енергия в Китай въз основа на данните от август.