IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Stellantis и CATL ще строят фабрика за евтини батерии за електромобили в Европа

Съоръжението трябва да произвежда литиево-желязо-фосфатни батерии, които се очаква да наберат популярност през следващите години

14:34 | 21.11.23 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Европейският автомобилен производител Stellantis NV и китайската технологична фирма Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) планират да създадат фабрика за евтини батерии за електрически превозни средства в Европа, задълбочавайки връзките между двете компании, съобщава Bloomberg.

Заводът ще произвежда т.нар. литиево-желязо-фосфатни батерии (LFP), изтъква Stellantis, добавяйки, че не е взето решение за размера на съоръжение или за неговото местоположение.

Партньорите също така обмислят съвместно предприятие, в което и двете компании да имат равни дялове.

LFP батериите набират популярност сред производителите на автомобили, защото са по-евтини и по-стабилни от базираните на никел клетки, използвани в повечето електромобили. Въпреки че имат по-ниска енергийна плътност, което означава по-малък пробег, тяхната производителност се подобрява с напредъка на технологиите.

„Днес имаме нулев капацитет за производство на LFP в Европа“, посочва пред журналисти Максим Пикат, вицепрезидент на Stellantis и глобален ръководител на отдела, отговарящ за веригата на доставки. „През следващите пет до десет години това ще бъде много важна технология“, добавя той.

Партньорството на Stellantis с CATL ще бъде сред най-широкообхватните подобни споразумения в Европа, където политиците планират по-строги правила относно батериите, за да помогнат за създаването и поддържането на местна верига на доставки. Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес сключи през октомври сделка на стойност 1,6 млрд. долара за придобиване на дял в китайския производител на електромобили Zhejiang Leapmotor Technology Ltd.

Китайските производители на батерии доставят около 80% от клетките в световен мащаб, докато базираните в азиатската страна фирми също така разполагат с много съоръжения за добив и преработка на суровини.

Хватката на Китай върху глобената верига на доставки на батерии предизвика ожесточен политически дебат и засили търканията със САЩ.

CATL, която доставя батерии на компании като Tesla, Volkswagen и Hyundai, доминира на световния пазар на батерии. Въпреки че проектът за завод с Ford Motor Co. в Мичиган на стойност 3,5 млрд. долара остава с неясно бъдеще , производителят продължава да напредва с плановете си за изграждане на завод в Унгария и през януари започна производство във фабрика в Ерфурт, Германия, за да снабдява BMW AG.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:34 | 21.11.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
wart
преди 6 месеца
'Хватката на Китай върху глобената верига на доставки на батерии предизвика ожесточен политически дебат и засили търканията със САЩ." Никой няма право да прави каквото и да е без разрешение на Световната *** наречена Америка. ? Тя трябва да разреши кой на какво има право или няма тъй каtо Светът принадлежи на тези престъпници--така си мислят за сега.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 2
zelka007
преди 11 месеца
а пък белгийците от АВЕЕ предпочетоха да построят завод за батерии в Румъния , а не у нас ... :((( ... също так блоковете за управление на батериите ще ги правят в северомакедонско . мдааа . но пък ние ще купуваме рассийски газ с турски лири ... резидента и гълъба тъй рекоха и направиха . на нас батерии за чий са ни ?! нито завод за автомобиле имаме нито фотоволтаици искаме , най ни е любимо паради да правим с рассийски джелеза да тропат по жълтите криво наредени паветa . и рассийски знаменца !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още