Добрите отношения между Tesla на Илон Мъск и Китай отново излязоха на показ в средата на седмицата, когато президентът Си Дзинпин изрази подкрепа за американския производител на електромобили, а Мъск на свой ред изказа благодарността си за този топъл прием, пише Bloomberg.
Според публикация в официалния китайски канал на Tesla в Weibo главният изпълнителен директор на автомобилната компания е присъствал на вечеря на 15 ноември, за да приветства Си, който е в Сан Франциско, включително заради срещата и разговори с президента на САЩ Джо Байдън. Визитата е част от седмичните срещи на лидерите от Азиатско-Тихоокеанското икономическо сътрудничество.
На вечерята Си „се е срещнал с Илон Мъск и други важни представители в рамките на малко събиране, на което е показал подкрепа за развитието на Tesla в Китай“, гласи публикацията.
„Мъск изрази благодарност и приветства бързия растеж на сектора на автомобилите с нова енергия в Китай“, се казва в публикацията на Tesla в Weibo, отбелязвайки, че тази година се навършват 10 години от навлизането на Tesla в азиатската страна. Фабриката на компанията в Шанхай, построена през 2019 г., се превърна в ключов производствен и експортен център на Tesla.
„За нас е голяма чест да бъдем част от бързия растеж и се надяваме да изразим нашата искрена благодарност за куража и подкрепата от всички наши приятели“, допълва текстът. „Ще продължим да работим активно в Китай“.
Информационна агенция Xinhua по-рано съобщи, че Мъск е казал, че бизнесът на Tesla в Китай върви „много добре“ и той е „много доволен“ от напредъка му.
Въпреки че други части от империята на Мъск, по-специално SpaceX и нейните сателити Starlink, които предлагат високоскоростен интернет, не бяха приети топло в Китай, Tesla се радва на съвсем различно отношение. На SpaceX дори не беше позволено да предоставя уеб достъп на китайските потребители чрез Starlink.
Американският производител на автомобили се радва на привилегии в Китай – най-големия пазар на автомобили и електромобили в света – каквито други международни компании се борят да получат. Най-забележително беше, че Китай позволи на Tesla да притежава изцяло вътрешните си операции, вместо да се налага да ги споделя с местен партньор в рамките на съвместно предприятие.
Данъчните облекчения, евтините заеми и други форми на помощ след това помогнаха на Китай да се превърне в най-важния пазар на Tesla отвъд САЩ. Сега шанхайският производствен център на Tesla е ключов за компанията. Той произведе над 710 хил. коли през 2022 г., което представлява над една втора от глобалното производство на гиганта.
Но пътят на Tesla невинаги е бил толкова лек. Тя беше изправена пред негативна вълна от медийни публикации и онлайн критики относно безопасността на автомобилите ѝ.
преди 1 година До: Tikva007 дали наистина има толкова *** хора които да вярват, че има нещо вярно в измислиците ти... май отговора ясно си личи когато статията изпадне от обсега на тролллската ви фабрика :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Интереса клати феса. Парите са най-добрият дипломат, а зачитането на интереса на отсрещния в бизнеса е пътят към всеобщ просперитет. Но ще видим каква ще е съдбата на тази бизнес идилия, ако САЩ тръгнат по украинския сценарий да създават от Тайван антикитайска зомби-държава и принудят Китай да нахлуе с войски. Защото до преди 2 години и в Русия се натискаха да работят най-големите автомобилни и всякакви други производители. Хипотезата Тесла напуска Китай няма да е по китайска инициатива. отговор Сигнализирай за неуместен коментар