Renault SA се стреми към 10 млрд. евро приходи до 2025 г. от своето подразделение за електрически превозни средства и софтуер Ampere, чиито акции френският автомобилен производител иска да листне на борсата през април или май следващата година, съобщава Bloomberg.
Ampere ще представи Legend, произведен в Европа електромобил, който ще се продава за по-малко от 20 хил. евро, става ясно от прессъобщение на компанията. Renault организира ден на капиталовите пазари в сряда за Ampere, която започна да работи отделно от своята компания майка на 1 ноември.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео предлага Ampere като европейски отговор на ожесточената електромобилна конкуренция в лицето на американския концерн Tesla Inc. и китайските марки. 56-годишният италианец се е насочил към амбициозна оценка от 8 до 10 млрд. евро при първичното публично предлагане (IPO) на Ampere въпреки неблагоприятния пазар.
В интервю за Bloomberg от миналата седмица Де Мео каза, че няма намерение да реализира IPO-то на Ampere с отстъпка и че листването ще бъде „само една част“ от по-дългосрочен проект. Наскоро Renault разхлаби връзките си с Nissan Motor Co. и може да продаде дела от 28,4% в своя дългогодишен партньор, който наскоро прехвърли в отделен тръст, чрез който ще финансира своите амбиции относно Ampere.
Renault повтори в сряда, че се стреми към IPO през първата половина на следващата година. Nissan и Mitsubishi Motors Corp. ще инвестират общо 800 млн. евро в Ampere, а Qualcomm Inc. също обмисля подобни действия.
Renault може да обмисли алтернативни възможности за финансиране на Ampere, ако IPO-то не се осъществи, но листването остава основният план засега, каза главният финансов директор Тиери Пиетон.
Отделно, Renault се стреми да разшири пазарното присъствие на една от основните си марки – Alpine, която има потенциал за растеж в сегмента на спортните автомобили. Главният изпълнителен директор на марката Филип Криф заяви, че компанията ще започне да търси нови инвеститори за тази цел. Един от вариантите е китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., която вече се договори с Renault за съвместна разработка на двигатели с вътрешно горене.
Всяка китайска инвестиция в Alpine, най-известна със своето спортно купе A110, ще бъде внимателно наблюдавана от френското правителство, което притежава 15% от Renault. Милиардерът, собственик на Geely, Ли Шуфу, има амбиции да разшири присъствието на китайския концерн в глобален план. Geely наскоро представи своята нова премиум марка Zeekr в Европа, където се продават още коли на Polestar и Lynk & Co.
Френският бранд все още води преговори с AutoNation Inc. за стартиране на продажби в САЩ през 2027 или 2028 г. Тези дискусии „ще отнемат малко време, но напредват“, споделя Криф, бивш инженерен директор във Ferrari NV, който пое управлението на Alpine през юли.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми