Renault SA търси инвеститори, включително Zhejiang Geely Holding Group Co., за укрепване на своята марка спортни автомобили Alpine в ход, който ще разшири присъствието на китайския автомобилен производител в Европа, съобщава Bloomberg.
Търсенето на нови инвеститори от Alpine вероятно ще започне в края на следващата година или в началото на 2025 г., споделя главният изпълнителен директор на марката Филип Криф.
„Geely е част от групата и ние разглеждаме нещата с тях“, изтъква той. Все пак „приоритетът за 2024 г. е да се формализира продуктовият и индустриалният план на Alpine“.
Поканата за Geely, която вече произвежда автомобили Volvo и Lotus и притежава дялове в Mercedes-Benz и Aston Martin, допълнително ще укрепи връзките между двете групи, докато Renault се опитва да извърши цялостна ревизия. Те се споразумяха да създадат съвместна компания за двигатели с вътрешно горене и хибридни задвижващи системи и работят като партньори в Южна Корея.
Всяка китайска инвестиция в Alpine, най-известна със своето спортно купе A110, ще бъде внимателно наблюдавана от френското правителство, което притежава 15% от Renault. Милиардерът, собственик на Geely, Ли Шуфу, има амбиции да разшири присъствието на китайския концерн в глобален план. Geely наскоро представи своята нова премиум марка Zeekr в Европа, където се продават още коли на Polestar и Lynk & Co.
Междувременно Alpine подготвя гама от седем напълно електрически модела, започвайки с градския автомобил A290, който ще се появи следващата година, и кросоувър, очакван през 2025 г.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео планира да увеличи приходите на Alpine до над 8 млрд. евро до края на това десетилетие — амбициозна цел за марка, която продаде малко над 3500 коли миналата година.
Френският бранд все още води преговори с AutoNation Inc. за стартиране на продажби в САЩ през 2027 или 2028 г. Тези дискусии „ще отнемат малко време, но напредват“, споделя Криф, бивш инженерен директор във Ferrari NV, който пое управлението на Alpine през юли.
Марката разработва своя собствена електромобилна платформа - стъпка, смятана за ключова за разширяването на марката. Тя ще си сътрудничи тясно с бизнеса на Renault за електромобили и софтуер Ampere.
Криф казва, че обмисля „различни сценарии“ за разширяване на производствения отпечатък на Alpine извън нейния завод в Диеп, Нормандия – включително чрез използване на фабрики на Renault за нови модели или инвестиране в собствени заводи, потенциално извън Европа.