Броят на новите поръчки и изоставането в реализирането им от страна на Mercedes-Benz Truck остават на много високи нива, въпреки че европейската икономика изпитва затруднения, а производството се възстанови от продължителните сътресения във веригата на доставки, изтъква пред Bloomberg Карин Радстром, член на борда на директорите на Daimler Truck Holding AG, която отговаря за пазарите в Европа и Южна Америка.
„Ако погледнем натрупаните поръчки и ги сравним с тези от последните две години, ще видим, че те са леко надолу, но ако обърнем внимание на 10-годишната перспектива, те остават изключително големи“, изтъква Радстром, която е и главен изпълнителен директор на марката камиони Mercedes. „Пазарът се нормализира“, добавя тя.
По думите ѝ по-доброто управление на цикъла на търсене и предлагане на камиони е от ключово значение за целта на най-големия производител на търговски превозни средства в света да повиши маржовете до над 10% до средата на десетилетието, за да настигне Volvo AB и марката Scania на Volkswagen AG.
Радстром, бивш член на ръководството на Scania, която е начело на марката камиони Mercedes от края на 2021 г., постигна скок във възвръщаемостта, като се съсредоточава върху подобренията в следпродажбения бизнес.
Рентабилността на Mercedes-Benz Trucks е напът да достигне горния край на диапазона от 8% до 10% тази година. Разбира се, други съперници като базираната в Мюнхен марка камиони MAN на Traton SE също отчитат подобрение, тъй като проблемите при доставките са облекчени, а усилията за намаляване на разходите дават резултати. Оперативната печалба на MAN се повиши до 7,1% през първите девет месеца на годината.
Daimler Truck се опитва да увеличи маржовете си, докато преминава към големи електрически платформи, където напредъкът остава колеблив поради липсата на зарядна инфраструктура и високите разходи за превозни средства. През октомври компанията представи eActros 600, тежкотоварен електрически камион, предназначен да се конкурира със Semi на Tesla Inc.
През септември Daimler Truck обяви планове за изграждане на фабрика за батерии в САЩ съвместно с партньори.
Прекомерното регулиране и пречките при планирането забавят темпа на прехода към нисковъглеродна логистика, подчертава Радстром. Най-голямата пречка остава бавното разширяване на мрежата от зарядни станции, което ограничава продажбите на електрически камиони.