Американската компания за споделено пътуване Lyft отчете приходи и печалба за третото тримесечие, засенчващи прогнозите, въпреки брутният ръст на резервациите е по-нисък от този на по-големия съперник Uber, съобщава Ройтерс..
Брутните резервации - мярка, която Lyft започна да разкрива през третото тримесечие и която показва общата стойност на трансакциите на своята платформа, са нараснали с 15% спрямо същия период година по-рано, в сравнение с 31% скок в бизнеса с мобилност на Uber.
Макар анализаторите и инвеститорите да смятат, че Lyft ще запази позицията си на втората по големина платформа за споделени превози, те изтъкват, че е по-податлива на икономическа несигурност.
„Омекотяването на макроусловията вероятно ще повлияе повече на Lyft, отколкото на по-големия му конкурент, Uber“, коментира Анджело Зино, старши капиталов анализатор в CFRA Research.
Lyft контролира 29% от пазара на превози в САЩ към септември, малко повече от 27-процентния пазарен дял, който имаше в началото на годината, показват изчисления на YipitData.
„Въпреки че работата от по-ефективна структура на разходите със сигурност е част от нашата формула, тя в никакъв случай не е единствената част от уравнението за разширяване на маржа“, изтъква главният финансов директор Ерин Брюър пред Ройтерс.
Тя добавя, че подобрената комбинация от пътувания до летищата, пътувания по разписание и вземания с приоритет също е помогнала за разширяването на маржа.
Lyft прогнозира коригирана основна печалба за текущото тримесечие, ключов показател за рентабилността, наблюдаван внимателно от инвеститорите, от 50 млн. долара до 60 млн. долара, което е повече от очакваните преди това 48,8 млн. долара.
Коригираната печалба през третото тримесечие възлиза на 24 цента на акция, в сравнение с прогнозите за 13 цента на акция.
По-ниските цени помогнаха на Lyft да обслужи общо 22,4 млн. активни клиенти, което е ръст от 10% в сравнение със същия период на 2022 г.
Lyft заяви, че очаква приходите за четвъртото тримесечие да нараснат с едноцифрена процентна стойност от около 5% в сравнение с пазарните очаквани за 4,6% ръст.
Приходите са нараснали с 10% до 1,16 млрд. долара през тримесечието, приключило на 30 септември, надминавайки средната оценка на анализаторите за 1,14 млрд. долара.