Правителството на Швейцария се отказва от схемата за освобождаване от данъци за електрически превозни средства от следващата година, тъй като смята, че стимулите вече не са необходими.
С тази мярка Швейцария иска да се справи със спада в данъчните приходи и да осигури непрекъснато финансиране за пътна инфраструктура и обществен транспорт, съобщава Bloomberg, цитирайки изявление на правителството.
Електрическите автомобили ще подлежат на същия регистрационен данък като превозните средства с изкопаеми горива от 1 януари 2024 г..
Швейцарските вносители на автомобили разкритикуваха решението, като казаха, че това е „черен ден за електрическата мобилност в Швейцария“. Отмяната на данъчните облекчения е „в рязък контраст с целите за намаляване на въглеродните емисии при новите превозни средства, определени от същото правителство“, изтъква Петер Грюненфелдер, ръководител на асоциацията на вносителите.
Швейцария налага 4% данък за регистрация на автомобили, който се събира при тяхното производство или внос. Електрическите превозни средства бяха освободени от този данък, въведен първоначално през 1997 г. Освен това собствениците на автомобили трябва да плащат годишен данък, който варира от кантон до кантон.
Правителството изчислява, че премахването на схемата за освобождаване от данъци ще донесе допълнителни данъчни приходи от 2 млрд. швейцарски франка до 3 млрд. франка годишно.
Годишният внос на електромобили в Швейцария е нараснал шесткратно от 2018 г. до 2022 г., за да достигне 45 000 броя миналата година. За тази година данните за първото полугодие сочат допълнително увеличение, като електрическите превозни средства ще представляват около една четвърт от целия внос на автомобили.
В края на миналата година Швейцария представи редица ограничения и забрани за използване на електроенергия на фона на енергийната криза в Европа и проблемите с френските ядрени електроцентрали. Страната ограничи пътуванията за електромобили сами при извънредни и крайно необходими ситуации.
преди 1 година До: evlogi ... абсолютно вярно ... дизелите тъй и тъй вече няма да се произвеждат и продават в ЕС след 2 години ... щом в богата България се продават без стимули , значи е време и в бедна Швейцария да се продават без стимули ... м/у другото тази година вероятно ще изкъртят фаянса в Алпите . средно годишно се продаваха преди кризата 350хил автомобила , след ковида са спаднали до 250хил , като от тях 45хил са електрички вече ... ще залагаме ли колко ще са електричките тази година ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Това съм забелязал е абсолютно типично поведение.Когато се въведат субсидии и облекчения за някоя "еко" шуротия, винаги е с аргумент ,че е временно, докато се наложела технологията.След това временното като дойде време да се отменя, настава един голям вой от лапачите ... Черен ден било за електрическата мобилност . Е що да е черен бе? След като твърдите, че са много по-добри от другите коли, не им трябват подобни поощрения смятам аз... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година а некои си мислеха, че правителствата ше сда дотгам ***, че да продължават елприказката и при драстичен спад на приходите от афтомобилите.земи тоз морков отговор Сигнализирай за неуместен коментар