Продажбите на автомобили в Китай се очаква да скочат с повече от 20% през ноември, съобщи Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA), позовавайки се на повишеното доверие сред производителите на автомобили, които се стремят да постигнат годишните си цели за продажбите на най-добрият автомобилен пазар в света.
Продажбите на автомобили възлизат на общо 2,05 млн. броя през октомври, което е с 9,9% повече спрямо същия месец на 2022 г. Продажбите през първите 10 месеца на 2023 г. са нараснали с 3% на годишна база до 17,46 млн. броя.
Продажбите на автомобили, използващи нов вид енергия (NEV) са нараснали с 37,5% през октомври на годишна база, като тези коли представляват 37,4% от общите продажби в Китай.
Търсенето на електрически превозни средства обаче отслабва, тъй като потребителите предпочитат по-икономичните плъгин хибриди, помагайки на производители на автомобили като Li Auto и BYD да спечелят пазарен дял.
Общите продажби на нови коли в Китай достига 2,05 млн. броя през октомври.
BYD е продала 301 095 леки коли, включително такива от сериите Dynasty и Ocean, което е с 38,4% повече спрямо октомври 2022 г.
Компанията предлага ограничени във времето отстъпки за ноември за някои от най-продаваните си модели, докато се стреми да постигне целта си за годишни продажби от 3 млн. превозни средства. От началото на годината BYD е продала 2,38 млн. NEV автомобила.
Американската компания Tesla отбеляза по-ниски продажби в сравнение с китайските си конкуренти, като доставките през октомври на произведени в Китай електромобили намаляват с 2,6% на месечна база, като се увеличават едва с 0,6 на сто на годишна основа.
Делът на електромобилите и плъгин хибридите достига 37,4% от общите продажби в Китай през октомври.
Tesla е изнесла 43 489 произведени в Китай електромобила миналия месец, което е ръст от 42,3% спрямо 30 566 броя през септември, показват данни на CPCA.
Ценовата война, започната от Tesla в началото на годината, намалява рентабилността на компаниите, които произвеждат единствено електромобили, и тези фирми засилват усилията си за намаляване на разходите и изграждане на партньорства, за да оцелеят.
„Автомобилният сектор вече е в много окаяно състояние, с маржове на печалба на абсолютно исторически ниски нива от едва 4,5% през септември“, изтъква генералният секретар на CPCA Цуей Доншъ, позовавайки се само на цифрите за септември.
Nio планира да съкрати работната си сила с 10%, тъй като се опитва да подобри ефективността и да намали разходите в лицето на нарастващата конкуренция, посочи в петък китайският концерн.