Tesla Inc. планира да стартира производството на електромобил, който ще се предлага на цена от 25 хил. евро, в своя завод край Берлин, съобщава Ройтерс, цитирайки източник, запознат с темата.
Засега остава неясно кога може да стартира производството на въпросното електрическо превозно средство.
Високата цена на електрическите автомобили, съчетана с високите лихвени проценти, е един от няколкото фактора, които възпрепятстват навлизането на технологията в Европа и САЩ, показват потребителски проучвания.
Средната цена на дребно на електромобил в Европа през първата половина на 2023 г. е била над 65 хил. евро, изчислява консултантската фирма JATO Dynamics, в сравнение с малко над 31 хил. евро в Китай.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отдавна планира да направи по-достъпна електрическа кола, въпреки че миналата година призна, че все още не е усвоил технологията и отложи плана.
Източници споделят пред Ройтерс, че компанията се приближава към иновация, която ще ѝ позволи да излее почти цялата долна част на превозното средство наведнъж, което ще ускори процеса по производство и ще ограничи разходите.
Разширяването на Tesla на масовия пазар е от решаващо значение за постигане на целта ѝ да увеличи доставките на превозни средства до 20 млн. броя до 2030 г. Компанията рязко контрастира със съперници като Volkswagen AG, който избягва да определя цени за доставките и вместо това се фокусира върху стратегиите за защита на маржовете и печалбата при прехода към електрическа мобилност.
Мъск посети завода в Грюнхайде в петък и благодари на персонала за упоритата работа. Според източниците той е информирал служителите за плановете да се произвеждат достъпни електромобили във фабриката.
Германският завод в момента произвежда Model Y, най-продавания електромобил в Европа.
Автомобилният производител планира да удвои капацитета на съоръжението в Грюнхайде до 1 млн. автомобила годишно, но не е предоставял актуална информация за това колко коли произвежда там от март насам. Пролетният производствен темп може да гарантира до 250 хил. коли годишно.
Местните власти посочиха през октомври, че са поискали от Tesla да предостави допълнителна информация за това как плановете ѝ за разширяване ще се придържат към законите за опазване на околната среда и водните ресурси, за да могат да вземат решение дали да одобрят разширяването.
Tesla също така информира работниците в петък, че целият персонал ще получи 4% увеличение на заплатите от ноември нататък, като за производствените работници са предвидени допълнителни 2500 евро на година от февруари 2024 г., равняващо се на 18% увеличение на заплатите за година и половина.
Германският синдикат IG Metall заяви през 2022 г., че заплатите на Tesla са с около 20% под тези, предлагани в колективните трудови договори на други производители на автомобили.
преди 1 година До: khao ... на Лазар едва ли , ама на пръжки пред Авдиевка и Вугледар се превърнаха ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: Tikva007 това да им е проблема, а твоите любимци превърнаха ли се в Лазар? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Те и Интел планираха мега завод за чипове, но нещо плановете отлетяха в геджурата. Виж, германските компании вече се научиха и да ходят по водата през океана като Иисус, за да се докопат до по-добри условия за бизнес. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Дълбоко се съмнявам точно пък в Германия да се произвежда подобна достъпна Тесла, ако изобщо някога се появи де, което също е съмнително.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар