Светът се е променил по отношение на електромобилите след пандемията от коронавирус и сега хората в различни части на планетата искат много различни неща от своите автомобили, захранвани с батерии, заяви главният изпълнителен директор на Nissan Motor Co. Макото Учида, цитиран от CNBC.
Това представлява серия от предизвикателства пред утвърдени автомобилни производители като Nissan, които следват глобални стратегии от десетилетия, изтъква още той.
Според Учида, въпреки че все повече клиенти са готови да купуват електромобили, скоростта на приемане варира значително в зависимост от пазара, както и от желанията и нуждите на купувачите.
„Световният темп [на приемане на електромобили] се промени. Пазарът е фрагментиран и скоростта на приемане от клиентите също е различна“, посочва японецът. „Това означава, че ние, като автомобилна компания, трябва да се трансформираме от начините на миналото“, добавя той.
Учида казва, че разликите в правителствените стимули, в разходите, в нивата на регионална конкуренция и в степента на възприемане на клиентите са се комбинирали, за да направят САЩ, Европа, Япония и Китай силно различаващи се пазари за електрическите превозни средства.
„Така че това, което е важно, е въпросът до каква степен можем да започнем да локализираме производството на всеки пазар“, подчертава Учида.
Глобалният подход на Nissan ще му даде предимство, тъй като работи за намаляване на разходите за електромобилни компоненти като двигатели и батерии, които могат да се споделят между много различни видове превозни средства, изтъква още Учида.
Но много от тези нови електромобили на Nissan вече няма да бъдат глобални модели. Според ръководителя на компанията въпреки че Nissan винаги е имал регионални модели до известна степен, бъдещите електромобили на компанията за пазари като САЩ или Канада трябва да бъдат разработвани на тези пазари. Това ще помогне да се гарантира, че те са приведени в съответствие с това, което местните клиенти и разпоредби изискват, и че могат да бъдат оценени подходящо за очакванията на всеки пазар, посочва Учида.
Например купувачите на електромобили в Китай са много чувствителни към цената – но те също така искат най-новата технология, която са свикнали да очакват от ожесточената конкуренция между много местни китайски производители. За Nissan предизвикателството в Китай е да се конкурира с дългогодишните глобални съперници на компанията като Toyota и Volkswagen, докато полага усилия да бъде в крак с местните китайски концерни като Nio, Xpeng и Li Auto – като същевременно поддържа възможно най-ниски разходи.
Учида отбелязва, че историята на Nissan в Китай и неговата установена клиентска база му дава предимство, което може да липсва на някои по-нови участници – но все пак ще трябва да се адаптира към изключително бързия темп на развитие на пазара на електромобили в страната, където изглежда, че всяка седмица излизат нови модели.
„Виждам голям потенциал, все още имам много клиенти, всичко, което трябва да направим, е да приемем как се движи пазарът, колко можем да се адаптираме към него“, изтъква Учида.