Nikola Corp. залага на наскоро представен водороден влекач, за да си възвърне позициите на пазара, след като компанията обяви, че няма да доставя никакви електрически камиони до края на годината след неотдавнашните пожари, свързани с батериите, съобщава Bloomberg.
Производителят има 277 необвързващи поръчки от 35 клиенти за задвижваната с горивни клетки версия на своя влекач, който официално пусна на пазара в края на септември. Nikola не уточнява кога планира да изпълни тези споразумения.
Компанията се опитваше да промени нещата след бурен период, белязан от проблеми с изцяло електрическите камиони, текучеството в ръководството, съкращенията на работни места и спада в цената на акциите. Наскоро Nikola избра да назначи бившия заместник-председател на General Motors Co. Стив Гирски за главен изпълнителен директор.
Пожар през юни и втори подобен инцидент през август накараха концерна да започне сервизна акция и да преустанови продажбите на влекачи. Компанията заяви, че основната причина се простира отвъд първоначалния компонент, идентифициран по-рано. В резултат на това Nikola ще се откаже от батериите, които използваше в камионите си, доставяни от Romeo Power Inc. – компания, която Nikola придоби през 2022 г.
Nikola ще замени всички батерии с „алтернативно решение“ - процес, който ще струва 61,8 млн. долара. Компанията заяви, че очаква да възобнови доставките през първото тримесечие на 2024 г.
Наред с това Nikola обяви коригирана загуба от 30 цента на акция за третото тримесечие, като резултатът изостава от очакванията на анализаторите.
Инвеститорите внимателно проучват паричните резерви на Nikola и на други производители на електрически превозни средства на фона на опасенията, че забавянето на продажбите може да накара компаниите да продадат повече акции, за да наберат средства.