Китайската автомобилна компания Great Wall Motor заяви, че е изпратила официално отговори на разследването на Европейската комисия срещу субсидиите, предоставяни от Китай за електрически автомобили, докато в същото време призова за среда на справедлива и отворена търговия, съобщава Ройтерс.
Напрежението между Китай и Европейския съюз расте отчасти заради по-близките отношения на Пекин с Москва след руската инвазия в Украйна. В същото време блокът иска да намали зависимостта си от втората по големина икономика в света като част от зеления преход.
„Имаме нужда от среда на справедлива и отворена търговия“, написа президентът на компанията Му Фън в профила си в Weibo в понеделник. „Имам увереност да спечелим конкуренцията в световен мащаб“.
Great Wall, която е предоставила отговорите си на ЕК на 11 октомври, е първият производител който го прави, добавя Фън.
“Европа е един от ключовите стратегически пазари на Great Wall Motor”, казва Му, добавяйки, че компанията има големи планове за региона, като търси място за завод там, предвиждайки пълни възможности от производство до продажби.
Китайската компания не е отговорила веднага на искане за коментар във вторник.
Great Wall Motor планира да построи завод в Европа и Германия е един от кандидатите за мястото, съобщи германското издание Automobilwoche през май.
Брюксел започна разследването този месец, за да реши дали да постави мита срещу това, което председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен нарече поток от по-евтин китайски внос на електромобили, облагодетелстван от държавни субсидии.
Комисията проучва електромобили, произведени както от китайски производители, така и от чуждестранни фирми, като Tesla, BMW и Renault, в Китай.
Китай се оплака от "много краткото" време, определено от ЕС за консултации по разследването, заявявайки, че по него липсват адекватни доказателства и че то не е в съответствие с правилата на Световната търговска организация (СТО).
Европейските производители на автомобили се надпреварват да настигнат Китай в производството на електромобили с по-ниска цена, особено след като китайските производители BYD, Xpeng и Nio се стремят да разширят дейността си в чужбина.
Great Wall Motor се класира на осмо място по продажби на чисто електрически и плъгин хибридни автомобили в Китай през първите девет месеца на годината, показват данните на индустрията.