Китайският производител на електрически превозни средства Nio Inc. обмисля изграждането на дилърска мрежа в Европа, за да ускори растежа на продажбите, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с въпроса. Решението на компанията контрастира с опасностите, произлизащи от стартираното по-рано този месец разследване на Европейската комисия (ЕК) срещу ролята на държавните субсидии на Китай при европейската инвазия на произведените в азиатската страна електромобили и риска от налагането на мита по вноса.
Nio, амбициозен конкурент на Tesla с редица премиум модели, стартира продажбите си в Норвегия през 2021 г. и навлезе в Германия, Нидерландия, Швеция и Дания през октомври миналата година, позволявайки на клиентите да купуват директно от търговските му центрове или онлайн.
Но компанията е започнала да търси дилъри за ключовите европейски пазари, споделят източници. Това донякъде отразява коментарите на президента на Niо, който каза миналия месец, че продажбите в региона не отговарят на очакванията.
Според един източник компанията е установила, че Европа има своите „особености“, без да уточнява подробности. По думите му Nio Планира да се разшири в повече европейски държави. Публикация в LinkedIn показва, че концернът наема служители във Франция, Италия, Унгария, Швейцария и Австрия.
Друг източник споделя, че компанията разглежда дилъри както за своята едноименна марка, така и за проекта Firefly, който се очаква да се появи в Европа през 2025 г.
Друга причина да се използват дилъри е да се облекчи паричният натиск върху Nio, който дава приоритет на разходите за изследвания и станции за смяна на батерии в Китай, изтъкват източниците.
Nio казва, че не е имало промени в маркетинговите и търговските методи на марката в Европа и се ангажира да изгради мрежа за директни продажби.
Компанията продължава да засилва фокуса върху региона въпреки разследването на ЕК. Nio, която е на девето място по обем на продажбите сред производителите на електрически и хибридни автомобили в Китай, все още не предоставя разбивка на данните за Европа.
Миналия месец президентът на Nio Цин Лихун заяви пред китайските медии, че публикациите, според които компанията е продала 832 автомобила в Европа през първата половина на 2023 г., са неверни и че реалните оперативни данни са три до четири пъти по-големи. Въпреки това той изрази своето недоволство от представянето на концерна там.
Nio не използва дилъри в Китай, а вместо това разчита на модел за директни продажби, подобен на този, въведен от Tesla.
Към края на септември Nio управлява 137 центрове, включително шест в Европа, където компанията показва автомобили, предлага тест драйв и разполага с кафенета и заседателни зали за своите клиенти.